ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 مرداد

حمله هوائی اسرائیل به

پایگاه طرفداران ایران درعراق

 
 
 

 

 

روزنامه شرق الاوسط فاش ساخت که اسرائیل درچند عملیات نظامی پایگاه های ایرانی عراق را بمباران کرده است. همین روزنامه نوشت که دولت عراق سر و صدای این حمله را در نیآورد اما میان تهران و بغداد در این مورد بحث های تندی صورت گرفته است زیرا تهران بیم دارد که عراق به بهانه "بیطرفی" همین سیاست را در جریان حمله احتمالی امریکا به ایران و استفاده از پایگاه عظیمی که در کردستان عراق دارد دنبال کند.

زمان این حمله اسرائیل ماه ژوئیه اعلام شده و از جمله پایگاه های بمباران شده پایگاه الشعبی (حشد الشعبی) بوده که با جنگنده های مدرن F-35i  بمباران شده است.

حملات ابتدا در استان صلاح الدین علیه پایگاهی در "آمرلی" و ده روز بعد علیه پایگاه اشرف در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی بغداد صورت گرفته و که 40 کشته ایرانی و عراقی  و لبنانی داشته است.

علی موسوی خلخالی سردبیر سایت دیلماسی ایرانی، با اشاره تلویحی به همین حملات از نخست وزیر عراق پرسیده است: در صورت حمله به ایران شما در کجا جبهه قرار میگیرید؟

این روزنامه نگار سپس می پرسد:

دولت عراق سکوت اختیار کرده و تلویحا اجازه داده که اسرائیل به خاکش حمله کند، اگر ایران واکنش متقابل نشان دهد، این اقدام برای عراق قابل هضم خواهد بود؟ آیا این بدان معنا نیست که دولت عراق به حرفی که زده بود و گفته بود اجازه نمی دهد قدرتی خارجی از خاکمان علیه همسایگانمان استفاده کند، عمل نکرده و خود زمینه را برای رویارویی های قدرت های منطقه ای فراهم کرده است؟

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: