منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 مرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار استان ها و شهرستان ها

 

استفاده از دوچرخه در اصفهان و یزد سابقه ای طولانی و قدیمی دارد. بعد از این دو شهر، نوبت می رسد به تهران و کرمان. در جریان انقلاب 57 که همزمان با اعتصاب نفتگران بنزین جیره بندی شده و کمبود آن بسیاری از اتومبیل ها را متوقف کرده بود بتدریج نه تنها دراین چهار شهر بلکه در برخی شهرهای دیگر هم زنان پا به رکاب شدند. همانگونه که در راهپیمائی های انقلاب پا به پای مردان به خیابان آمده بودند و فتوای اقای خمینی برای حضور زنان در راهپیمائی ها همه موانع مذهبی در این زمینه را برطرف کرد. حالا 40 سال از انقلاب 57 می گذرد. زنان در تمام عرصه برای برابری حقوق و امکانات با مردان تلاش می کنند، از حضور در ورزشگاه ها (که پیش از انقلاب با هیچ مانعی روبرو نبود) تا دوچرخه سواری و دریغ از آن جسارتی که رهبر جمهوری اسلامی داشته باشد و در این نوع موارد که اتفاقا نیمی از جامعه با آن درگیر است اظهار نظر سیاسی و یا مذهبی بکند. راست می گویند که "مرغ انجیر خوار نوکش کج است". آن که جسارت زدن توی دهان روحانیون مرتجع و مردان مذهبی که مخالف به خیابان آمدن و شرکت زنان درانقلاب بودند زد آقای خمینی بود

این عکس شهردار تهران است که بصورت سمبلیک، مانند "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلستان که در سالهائی که شهردار لندن بود با دوچرخه اینسو و آنسو می رفت، ایشان هم هفته ای یکبار با دوچرخه می رود سرکارش تا با آلودگی هوا مبارزه کند.

او روز گذشته درباره دوچرخه سواری زنان گفت:

وضعیت سلامت در تهران خوب نیست آمارها حاکی از این است در تهران مشکلاتی همچون چاقی، فشار خون، دیابت و افزایش ذرات معلق آلوده در هوا رو به افزایش است. بنابراین نگاه ما به حمل‌ونقل با دوچرخه به جهت حفظ سلامت است و نگاه جنسیتی در این باره مطرح نیست. برای حل مشکل استفاده زنان از دوچرخه طرح‌هایی همچون دوچرخه سواری خانوادگی، اسکوتر برقی و افزایش سرویس‌دهی به‌ پارک‌های مخصوص بانوان طراحی شده است که امیدواریم حساسیت‌های مربوطه را کاهش دهد.

البته چه خوب بود که برای تشویق دیگران به جلوگیری از چاقی خود شهردار تهران هم فکری برای جمع و جور کردن شکم خودش می کرد!!

 

 

پروین محمدی دادگاهی می شود/ امیدواریم حکم تبرئه صادر شود

https://www.ilna.ir/8C-9/800418-

مردم: صدقه نمی خواهیم جاده و مدرسه بسازید

https://www.ilna.ir/-104/799469-

عکس/ درختی که یک طرفش تابستان و یک طرفش پاییز است

http://www.iran-emrooz.net/index.php/news2/80630/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: