این عروس چینی به دروازه کشورها رسیده

ایران آغوش خود را برای

ورود "هووای" باز می کند؟

 

مرور مطبوعات اول تیرماه

دعوت علم الهدا از ترامپ

برای حمله نظامی به ایران

(پیک هفته ۱۰۹) 2 تیر ماه  1398 برابر 23 ژوئن 2019 

 pyknet100@gmail.com


 اول تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 اول تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 اول تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 اول تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


 اول تیر

منتخب اخبار ورزشی


 اول تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 2 تیرماه

همه احتمالات مثبت و منفی

پساز اجلاس ج20 درژاپن

معاون وزارت خارجه انگلستان در ادامه سفر وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به تهران، امروز راهی ایران می شود. او برای همان هدفی به تهران می رود که وزیر خارجه و نخست وزیر ژاپن به ایران رفتند. آگاهی از آخرین نظرات رهبری جمهوری اسلامی در باره برجام و کاهش تشنج با امریکا. شک نیست که او نیز پس از پایان این سفر اطلاعاتی را درباره آنچه پشت صحنه به مقامات ایران گفته و آنچه شنیده را فاش نخواهد کرد. چنانکه وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن عمل کردند. اما یک نکته قطعی است و آن این که هم این سه مقام و هم مقامات روسیه که مرتب و منظم درجریان مذاکرات و پیشنهادها قرار دارند، حرف های خود را نگهداشته اند برای اجلاس جی 20 که بزودی در ژاپن و به ریاست نخست وزیر این کشور تشکیل می شود. اجلاسی که هم در امریکا و هم در روسیه اعلام شده که در حاشیه آن ترامپ و پوتین با یکدیگر پیرامون عمده ترین مسائل و تنش های جهانی، از جمله ایران مذاکره خواهند کرد.

همین مسئله، یعنی هم گزارش محرمانه آلمان و ژاپن و انگلستان و هم مذاکرات ترامپ و پوتین موجب شده تا اجلاس امسال اجلاس جی 20 مهم تر از اجلاس های گذشته شود.

حتی گفته می شود که احتمالا روحانی نیز بعنوان مهمان و یا ناظر به این کنفرانس دعوت شود. بنابراین، انتظار هر حادثه، رویداد، تصمیم و اقدامی را باید پس از اجلاس جی 20 منتظر بود. شاید نتیجه اجلاس بازگشت آرام و با چراغ خاموش امریکا به برجام و عقب نشینی از تحریم ها باشد و شاید برعکس آن. از هم اکنون در امریکا فشار به ترامپ برای پافشاری بر مواضعی که  تاکنون علیه ایران و روسیه و ادامه فشارهای اقتصادی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته تشدید شده است. در ارتباط با ایران، نماینده امریکا در امور ایران "برایان هوک" در آستانه تشکیل جلسه جی 20 همان حرف ها و طرح های مثلث ترامپ- بولتون- پمپئو را تکرار کرد و گفته است "ما می خواهیم با ایران معامله جدیدی انجام دهیم که به تجاوز منطقه ای ایران، برنامه موشکی و برنامه هسته‌ای این کشور پایان داده شود.  بنابراین قصد داریم تحریم‌های سنگین تری را علیه ایران اعمال کنیم ."

کسی از او نپرسیده که از حضور ایران در سوریه و یا عراق که با اجازه و حتی دعوت دولت های حاکم در این دوکشور انجام شده نامش تجاوز است، نام حضور نا خوانده نظامی امریکا در کشورهای مختلف و از جمله در همین دو کشور چیست؟ و این که ایران فعالیت موشکی دارد و یا ندارد به امریکا چه مربوط است؟ چارچوب برنامه اتمی ایران هم که در قرارداد برجام مشخص شده است. تکرار این سخنان بی منطق و زورگویانه می  تواند مواضع ضعیف ترامپ در اجلاس جی20 را نجات دهد؟ این نظرات چقدر شبیه حرف های پوچ و تبلیغاتی امام جمعه درباره سرنگون کردن پهپاد امریکائی در نماز جمعه های دیروزایران بود و یا فشار داخلی برای بیرون آمدن از برجام. رویدادی که روز گذشته روسیه نسبت به آن هشدار داد و تاکید کرد که ایران به هیچ وجه نه باید از برجام بیرون بیاید و نه باید حرف های تحریک آمیز بزند.


ببینید!

پس از 40 سال شعار

جامعه و حکومت در کجا ایستاده اند

این فیلم کوتاه، مربوط به بخشی از یکی از سخنرانی ها و پرسش و پاسخ های مصطفی تاج زاده بمناست 40 سالگی جمهوری اسلامی و انقلاب 57 است. در بخش هائی از این فیلم، بویژه در ارتباط با فساد و دزدی و اختلاس منطقی وجود دارد که انکار آن دیوانگی است. خودتان گوش کنید.


آبراهامیان:

امریکا می خواهد گره

روابط با ایران را با دندان باز کند


منتخب اخبار روزهای گذشته


معاون پوتین اعلام کرد

اعلام آمادگی روسیه

برای صادرات نفت ایران


عنوان اول پیک نت اول تیرماه

آماده باش نظامی ایران را

عده ای باور نکرده بودند!


نامه 18 تن از رهبران سیاسی و عضو کابینه موسوی

نامه ای علیه ماجراجوئی های

ترامپ به دبیر کل سازمان ملل متحد


پوتین:

 ایران برای دفاع از خود

ممکن است تصمیمات سنگینی بگیرد

اسپوتنیک – ترجمه رضا نافعی


عاشق بوی خوش مرکب و کاغذ و خبر بود

"فیروز گوران"، آن گورکی

مطبوعات ایران بر خاک شد!


فشار امریکا به ایران برای خروج از برجام


عنوان اول پیک نت 30 خرداد

همه میدانند، اما
نمیتوانند اسمش را بیآورند!


سر مقاله راه توده 695

فرصت مهمی که ایران

با انقلابی‌نمائی ‌رهبر ازدست‌داد


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته، عنوان اول درباره انتشار خبر آماده باش نظامی در ایران در شماره 28 خرداد پیک نت بود که عده ای ناباورانه نسبت به آن برخورد کرده بودند اما تنها چند روز زمان لازم بود تا همگان متوجه این واقعیت بشوند. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت روز گذشته 11 هزار 100 خواننده داشت و روی 5 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران