ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این عروس چینی به دروازه کشورها رسیده

ایران آغوش خود را برای

ورود "هووای" باز می کند؟

 
 
 
 
 

 

ترامپ آشکار علیه  شبکه ارتباطات دیجیتالی شرکت «هواوی» چه از طریق دستگیری مسئول این شرکت در آمریکا، چه از طریق تحت فشار گذاشتن دولت های اروپائی برای تحریم این شرکت و نیز اعمال تحریم های مختلف دیگر وارد عمل شده است. اگر چه هزینه های قابل توجهی برای شرکت «هاوائی» و اقتصاد چین فراهم کرده است، اما با توجه به رشد فزاینده چین در تمام عرصه های اقتصادی ـ سیاسی چین این اجازه را به دولت ترامپ نمی دهد که ضربه قابل توجه به رشد فزاینده چین بزند.از طرفی شرکت های دست اندرکار امور سیستم دیجیتالی در آمریکا با اعمال تحریم ها علیه شرکت عظیم «هواوی» دچار خسارت های متعددی شده اند.

دولت چین نیز متقابلا تهدید کرده است که فروش «عناصر کمیاب» به کارخانه‌های سازنده تسلیحات نظامی آمریکایی را محدود می‌کند.

شبکه اسکای نیوز عربی در این رابطه نوشت: مسئولان بلندپایه شرکت چینی هوآوی اعلام کردند اقدام دولت آمریکا در قرار دادن این شرکت در فهرست سیاه، موجب وارد آمدن خسارت مستقیم به بیش از هزار شرکت آمریکایی می‌شود. هزار و صد شرکت آمریکایی از تکنولوژی هوآوی استفاده می‌کنند که به گفته مسئولان، این شرکتها، از تصمیم دولت ترامپ زیان دیده‌اند. همزمان شاغلان ده‌ها هزار شغل در آمریکا تحت تأثیر تحریم هوآوی بلاتکلیف مانده اند. در همین حال زیان‌های زیادی به کارکنان آن دسته از شرکت‌های آمریکایی وارد شده است که از تولیدات و خدمات هوآوی در ۱۷۰ کشور استفاده می‌کنند.

بر اساس تصمیم دولت ترامپ خرید قطعات و تکنولوژی از شرکت‌های آمریکایی برای شرکت هوآوی ممنوع شد. واشنگتن بر همین اساس به شرکت‌های آمریکایی درمورد همکاری با هوآوی در زمینه‌های انتقال تجهیزات، برنامه‌ها و خدمات فنی بدون دستیابی به اجازه پیشین از وزارت بازرگانی آمریکا هشدار داد و همزمان گوگل هم همکاری با هوآوی را در زمینه‌های مشخصی متوقف کرد. بدین ترتیب اطلاعات «ادوارد اسنودن» در رابطه با وابستگی شرکت های «گوگل و یاهو» به مراکز اطلاعاتی آمریکا باز هم بیشتر آشکار می شود.

در آلمان نیز قرار است «فایو جی» با حمایت چین و توسط شرکت معروف «ودافن» و چند شرکت جانبی راه اندازی شود ولی موش دوانی های دولت ترامپ بر علیه شرکت « هواوی» واخطارهای متعدد به شرکت های آلمانی همکار این شرکت اگر چه مختصر تاخیری در اجرای پروژه «فایو جی» را موجب شده اما قادر نیست اجرای آن را متوقف کند. به همین دلیل نیز دولت آلمان و شرکت های مربوطه با سرمایه 6.6 میلیارد یورو در حال راه اندازی این پروژه عظیم توسط دولت چین می باشند. تارنمای اینترنتی «یورو نیوز» در این رابطه نوشت: اسپانیائی ها گوش شنوائی برای ادعاهای دولت ترامپ ندارند. آنها می گویند به سیستم امنیتی شرکت «هواوی» می توان اطمینان کرد. در آلمان نیز هیچگونه حساسیتی علیه این شرکت مخابراتی چینی مشاهده نمی شود.با توجه به اختراعات و راه اندازی های فعالیت های سریع اینترنتی در سطح جهان، باید دید که در ج. اسلامی چه برنامه هائی برای عقب نماندن از قافله دیجیتالی جهان پیش بینی شده است. آخرین خبر در رابطه با شرکت «هواوی» این است که تلفن همراه شگفت انگیز جدیدی را به نمایش گذاشته است که تاشو نیز می باشد. آنچه که در رابطه با «عروس چینی» بیان شده است این بار با مشاهده تصاویر این گوشی همراه که «میت ایکس» نام دارد عروس بودن آن در عمل ثابت می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: