ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 6 تیر

خبرهای مهم و اصلی

پشت خبرهائی که منتشر می شوند

 
 
 
 
 

 

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفته است که این کشور با تحریم ها علیه ایران بشدت مخالف است و در عین حال، این تحریم ها موجب از دست رفتن فرصت های زیادی برای حل اختلافات ایران و امریکا شد. همین مواضع با لفظی دیپلماتیک تر توسط پوتین در برنامه گفتگوی مستقیمی که برای پاسخ به سئوالات مردم روسیه داشت مطرح شد. دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز در مذاکرات سه روز پیش خود با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز درارتباط با حضور نظامی ایران در سوریه همین را گفت. او گفت که ایران متحد ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه است و با همطراز دانستن آنها با داعش و بزرگترین خطر منطقه نامیدن ایران مخالفیم!

لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد: "ما با ایالات متحده در مورد ایران ارتباط داشتیم." که ظاهرا اشاره وی به آماده باش نظامی امریکا برای ضربه نظامی به ایران بود که لغو شد. لاوروف نگفت که در چه زمینه ای روسیه با امریکا بر سر ایران ارتباط داشته است، اما بعید نیست که در اوج آماده باش نظامی امریکا، روسیه نسبت به حمله نظامی به ایران به امریکا هشدار داده باشد و یکی از  دلائل لغو دستور حمله به ایران نیز همین بوده باشد!

پیش از کشاکش اخیر، دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی "شمخانی" به مسکو سفر کرده بود. گفته می شود وی حامل گزارشی از تجاوزهای مکرر پهپادهای جاسوسی و شناسائی امریکا به حریم هوائی ایران بوده است. آیا در همین سفر مسئله زدن پهپادها با موشک مطرح شده یا خیر معلوم نیست اما تاکید روحانی و فرماندهان ارشد سپاه مبنی بر این که آن پهپاد با موشک ساخت ایران زده شده نشان میدهد که احتمال دیگری وجود دارد که آنها این تاکید را ضروری میدانند. این احتمال که دراین فاصله موشک های هدایت شونده  با دقت بالا از روسیه به ایران منتقل و در مرزهای جنوبی کشور مستقر شده باشد!!

درکنار این اخبار، خبر یکی از روزنامه های زنجیره ای سخنگوی اتاق بازرگانی و بانکهای خصوصی، بنیادها و موسسات مالی که پول مردم را بالا کشیدند بنام " ستاره صبح" خواندنی است. این روزنامه نوشت: « روسیه به سمت امریکا و اسرائیل چرخش کرده است!»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 تیر

 
 

اشتراک گذاری: