ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بدون ذکر نام، درباره ایران گفتگو شد

نکات کوتاهی از مصاحبه

پوتین و ترامپ در جی 20 
 
 
 
 

 

دیدار و مذاکرات ترامپ و پوتین در راس اخبار اجلاس جی 20 بود. پوتین در مصاحبه خبری خود گفت که با صراحت درباره تسلیحات اتمی با ترامپ گفتگو کرده و نتایج مثبتی هم بدست آمده است. او بدون نام بردن از ایران گفت که درباره مهم ترین تنش های جاری با هم صحبت کردیم و به تفاهم هائی رسیدیم. درباره اوکرائین قرار شد یک جلسه سه نفره با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور جدید اوکرائین "زلسنگی" داشته باشیم. روسیه در همکاری های خود مانند آینه عمل می کند.

ترامپ نیز در مصاحبه کوتاهی که با خبرنگاران هنگام عبور از یکی از سالن ها داشت درباره دیدار با پوتین گفت: من او را شخصیت بسیار جالبی یافتم. دو قدرت بزرگ جهانی باید باهم همکاری کنند و این نکته ای بود که در دیدار با پوتین بررسی شد. در دیدار با مکرون رئیس جمهور فرانسه که با هم دیدار کردیم، باید بگویم که وی مناسبات اقتصادی فرانسه با ایران را مطرح کرد و این که می خواهد برای گفتگو با ایرانی ها به تهران برود که من آن را تائید کردم.

تا آنجا که تلویزیون 24 روسیه اعلام کرده، دیدار و مذاکرات و تفاهم های پوتین با نخست وزیر ژاپن مهم ترین رویداد اجلاس جی 20 بوده است. مطابق این تفاهم قراردادهای اقتصادی و تکنولوژیک میان دو کشور امضاء خواهد شد و ژاپن تکنولوژی خود را به روسیه می برد. درباره سه جزیره مورد اختلاف روسیه و ژاپن نیز قرار شد که این سه جزیره تحت سرپرستی روسیه باقی بماند اما دو کشور ژاپن و روسیه مشترکا در این جزایر فعالیت های کشاورزی کنند و رفت و آمد به آنها برای ژاپنی ها آزاد باشد.

قطعا در ساعات آینده اطلاعاتی درباره دیدار و مذاکرات ترامپ و پوتین نیز منتشر خواهد شد که ما در حد توان کسب اطلاعات خود آن را منتشر خواهیم کرد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 تیر

 
 

اشتراک گذاری: