منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار اقتصادی

 

از پر رونق ترین کسب و کارهای غیر رسمی در جمهوری اسلامی فروش فیلتر شکن است که شایع است مافیائی که این بازار را دراختیار دارد دستش در دست برخی فرماندهان سپاه است.

در حال حاضر ۷۲میلیون و ۹۴۱هزار کاربر اینترنت پهن‌باند در کشور فعال هستند که از آن تعداد حدود ۶۰میلیون نفر به اینترنت پرسرعت موبایل (۳G و ۴G) ‌دسترسی دارند.

از آنجایی که برای استفاده از این اینترنت، کاربر باید تلفن همراه هوشمند در اختیار داشته باشد، می‌توان حدس زد که تعداد قابل‌ توجهی از این افراد در تلفن‌های همراه‌شان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برای اطمینان از حدود این کاربران، می‌توان به آمار جهانی «وی‌آرسوشال» و «هودسوییت» مراجعه کرد. بر این اساس، در ایران دست‌کم ۴۰میلیون کاربر موبایل در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند.

محمدجواد آذری‌جهرمی مدتی پیش گفته بود: ۴۲ تا ۴۵میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی در کشور فعال هستند که آن آمار جهانی را تایید می‌کند. از آنجایی که تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی جهانی ‌به جز اینستاگرام در ایران فیلتر هستند. با تقریب خوبی می‌توان ادعا کرد که تقریبا تمام این افراد در تلفن‌های همراه‌شان از فیلترشکن استفاده می‌کنند. به‌طور میانگین اگر از هر ۸کاربر، یک نفر از فیلترشکن‌های غیررایگان استفاده ‌کند، می‌توان تخمین زد حداقل هزینه ماهانه ۵۰ میلیارد تومان است.

با این حساب، اگر تعداد کاربران موبایلی دارای فیلترشکن را در پایین‌ترین حد آن یعنی ۴۰میلیون نفر در نظر بگیریم، می‌توان گفت دست‌کم ۵ میلیون کاربر از فیلترشکن‌های پولی و غیررایگان استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، بررسی‌های فروشندگان اینترنتی وی‌پی‌ان در کشور نشان می‌دهد، هزینه‌ اشتراک ماهانه نرم‌افزارهای ضدفیلتر اینترنت بین ۵ تا ۱۸هزار تومان است. اگر قیمت متوسط هر ماه اشتراک فیلترشکن را فقط ۱۰هزار تومان در نظر بگیریم، گردش مالی ماهانه فروش فیلترشکن در ایران به دست می‌آید که برابر با ۵۰میلیارد تومان در ‌ماه یا به ‌عبارت دیگر سالانه به ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

بسیاری از افراد فیلترشکن‌های مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جست‌وجو و خریداری می‌کنند. با ورود به این سایت‌ها که برخی از آنها حتی فیلتر نیستند، مخاطبان را برای خرید به درگاه‌های بانکی هدایت می‌کنند. در حالی ‌که این درگاه‌ها قاعدتا باید صرفا برای کسب‌وکارهای مجاز که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند، صادر شود. این احتمال وجود دارد که اشخاص با ثبت شرکتی که کسب‌وکار مجاز ارایه می‌کند، یک درگاه صوری گرفته و تراکنش‌هایی با هدف‌های دیگر را از طریق آن انجام می‌دهند.

 

بازار گرم خرید و فروش فیلترشکن

https://aftabnews.ir/fa/news/597307

چهار برنامه دولت برای کمک به مستأجران

https://aftabnews.ir/fa/news/597361

ادامه کاهش قیمت دلار/ یورو۱۴.۷۰۰ شد

https://aftabnews.ir/fa/news/597322

دستگاه‌های خانگی چاپ پول چگونه وارد ایران می‌شود؟

https://aftabnews.ir/fa/news/597200/

بندر امام به بندر لاذقیه سوریه وصل می شود

https://www.isna.ir/news/98041004922

دلیل فشارها بر وزیر نفت

https://www.jamaran.ir/ -12/1205475-

موگرینی: اینستکس عملیاتی شده و اولین معاملات آن در حال پردازش است

http://noandish.com/fa/news/94821/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 تیر

 
 

اشتراک گذاری: