ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 10 تیرماه

روزنامه اطلاعات از توافق

پوتین و ترامپ برسر ایران خبر داد 
 
 
 
 

 

۱ - ایران و دنیای اقتصاد

 - یادداشت صفحه اول، گذری به روز صنعت؛

 محسن جلال پور رییس سابق اتاق بازرگانی: «در یک ساختار سیاسی و اجتماعی غیر شفاف که روی پایه های رانت بنا شده باشد، چرخ ها روان به گردش در نمی آیند. اگر کشوری تصمیم بگیرد که توسعه پیدا کند، باید پای دولت از فعالیت های اقتصادی بریده شود»

 - نایب رییس اتاق بازرگانی: الزام بازگشت و عرضه ارز حاصل از صادرات، در سیستم "نیما" از مشکلاتی است که پیش پای یک فعال اقتصادی است. نیما باید حذف شود.

 (بهتر بود  ارگان رسمی دولت به مناسبت روز صنعت صفحه خود را در اختیار یک صنعت گر تولید کننده قرار می داد. رسانه ها به نقل از وزارت صنعت نوشتند که 50 درصد ارز دولتی و ارز حاصل از صادرات به صورت کالا یا ارز به کشور بازنگشته است. معاون وزارت صنعت همچنین گفت که بیشترین مبلغ ارز صادراتی بازگشت نشده مربوط به خشکبار و زعفران می باشد که با استفاده از کارت های بازرگانی یکبار مصرف صورت گرفته. نکته جالب اینکه جلال پور صادر کننده نمونه خشکبار و شافعی رییس فعلی اتاق بازرگانی صادر کننده نمونه زعفران می باشد- پیک نت)

 

 ۲ - اطلاعات

 - توافق پوتین و ترامپ برای کاهش تنش میان ایران و امریکا.

 

 ۳ - جمهوری اسلامی

 - نماینده دائم ایران در سازمان ملل: طرحی برای خروج از برجام نداریم.

 

 ۴ - رسالت

 - حداد عادل: حسرت مذاکره به دل امریکایی ها مانده است.

 

 ۵ - وطن امروز

 - سردار نقدی: ما در سال 7 هزار دلار هزینه نیروهای مسلح می کنیم، در حالی که 700 هزار دلار بودجه نظامی امریکا است. دشمن نمی تواند بر ما غلبه کند.

 

 ۶ - هفت صبح

 - سرانه پزشک به جمعیت در ایران یک سوم دنیا است. (پس از 40 سال)

 

 ۷ - کیهان

 - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: کشف ۲ و نیم تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان.

 - فرمانده انتظامی قم: طی ۳ ماه اول سال، بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر در قم کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 41 درصد افزایش داشته است.

 

 ۸ - جوان (سپاه)

 - جمعیت " المسلمین" در گفت و شنود با خسرو معتضد: «این جمعیت دارای افکار تند و افراطی است. هرچند که آیت الله کاشانی تصور می کرد که می شود با اخوان المسلمین متحد شد. اخوان المسلمین مثل گروه خوارج است. آنها می گویند حکومت خوب، حکومت معاویه است. عبدالناصر می گفت "اینها نوکر امریکا هستند و با سازمان CIA تماس دارند". محمد مرسی پرورش یافته امریکا بود که توسط آنها در آب نمک خوابانده شده بود تا روزی رییس جمهور دولت اسلامی مصر شود. مرگ مرسی نه مرموز بوده، نه توطئه ای در کار بوده. مرسی با اسرائیل هم به شکل محرمانه در ارتباط بود. امریکا او را سر کار آورد.» ص۱۰


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 تیر

 
 

اشتراک گذاری: