ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 تیر

توقف تحریم ها و آغاز

ادامه مذاکرات میان 1+5

 
 
 
 
 

 

اعلام تشکیل جلسه ویژه سازمان انرژی اتمی برای رسیدگی به فعالیت های جدید اتمی ایران و بررسی ادعای امریکا مبنی بر تخطی ایران از برجام زمینه ای را فراهم ساخت تا روحانی در گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور فرانسه که روز گذشته انجام شد، رسما بگوید: «توقف کلیه تحریم ها می تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد.» (همان شرطی که رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن فرصت اعلام آن و بسیج افکار عمومی جهان به سود ایران و علیه امریکا را از دست داد!)

همانگونه که مشاهده می کنید، روحانی از اصطلاح 1+4 استفاده نکرد و همان 1+5 را که شامل امریکاست مطرح کرد. یعنی همان جمله ای که با صراحت بیشتر وزیر اطلاعات در سفر به قائم شهر گفت اما به محض رسیدن به تهران اطلاعیه ای صادر کرده و آن را تکذیب کرد! (مراجعه کنید به عنوان اول پیک نت روز گذشته)

درحالیکه روحانی سعی کرد در گفتگو با مکرون اقدامات و تصمیمات اخیر اتمی ایران را در چارچوب برجام معرفی کند، حجت اسلام ذوالنور که از مخالفان جنجالی مذاکرات اتمی و سپس قرارداد برجام بود و  از چند هفته پیش شده رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس در اظهار نظری که آشکارا بهانه ای بود برای جلسه سازمان انرژی اتمی گفت:

«ما در چارچوب برجام تا هر درصدی که نیازهای صلح آمیزمان اقتضا کند، غنی سازی اورانیوم خود را افزایش می‌دهیم. آمریکایی‌ها با ممنوعیت فروش و مبادله اورانیوم ایران به خارج از کشور منجر به افزایش ظرفیت و انباشت اورانیوم غنی شده در ایران شده اند. آمریکا فروش آب سنگین ایران را ممنوع کرده است که این مسئله هم منجر به افزایش ذخیره‌های آب سنگین ایران شده است.»

استدلالی که آژانسی ها به آن خواهند خندید. مگر اورانیوم و آب سنگین طالبی و هندوانه است که نخریده اند و در انبار جمع شده؟ ایشان با این استدلال تحریک آمیز عملا خواسته به آژانس بگوید ما آب سنگین و اروانیوم بیش از ظرفیت اعلام شده در برجام داریم!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 تیر

 
 

اشتراک گذاری: