ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 تیر

تا هفته آینده، تکلیف

خیلی از مسائل روشن می شود

 
 
 
 
 

 از گفتگوی تلفنی طولانی حسن روحانی و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، جز چند خط خبر تشریفاتی چیز بیشتری در رسانه های داخلی منتشر نشد اما از بیانیه ای که کاخ ریاست جمهوری فرانسه دراین زمینه منتشر کرد چنین بر می آید که مسائل بسیار مهمی در این گفتگو مطرح شده است. در این بیانیه آمده است که رئیس جمهور فرانسه، برای پیگیری نتایج گفتگوی خود با روحانی طی روزهای آینده رایزنی های خود را با طرف های بین المللی آغاز خواهد کرد. در همین بیانیه همچنین آمده که ماکرون و روحانی توافق کردند تا شرایط از سرگیری گفتگو بین همه طرف‌های امضا کننده برجام تا ۹ روز دیگر (۱۵ ژوئیه/۲۴ تیر) بررسی شود. دراین بیانیه کاملا مشهود است که طرف اصلی بین المللی که به آن اشاره شده امریکاست و ایران موافقت کرده که با امریکا در چارچوب برجام مذاکره کند. موافقتی که بی شک با کارت سبز رهبر جمهوری اسلامی باطلاع مکرون رسانده شده و ای بسا شخص رهبر مستقیما این مکالمه تلفنی را گوش میکرده و مستقیما در جریان اعلام این موافقت بوده است.

بدنبال انتشار این بیانیه، عراقچی معاون ظریف و عضو اصلی تیم مذاکره کننده اتمی جمهوری اسلامی نیز گفت: "حضور آمریکایی ها در مذاکرات در صورت برداشتن تحریم ها از نظر ما بلامانع است"

بقول زنگنه وزیر نفت در اظهار نظری که روز گذشته درباره کارشکنی های داخلی بر سر راه صدور  و فروش نفت در فضای تحریمی حاکم کرد "اگر دوستان داخلی بگذارند، می توان حریف دشمنان خارجی شد!" همه مشکل نیز همین است. آنها که ایران را به ورطه کنونی کشاندند همان دوستانی اند که دستشان در کاسه امریکا و اسرائیل است!

بیانیه کاخ الیزه و اظهارات عراقچی کاملا نشان میدهد که جمهوری اسلامی منتظر اجرای دو شرط و یا آغاز اجرای دو شرط است برای آغاز و یا ادامه مذاکراتی که به برجام ختم شد. یعنی لغو تحریم ها ازسوی امریکا و بازگشت آن کشور به برجام. دو شرطی که رهبر جمهوری اسلامی اگر هم با نخست وزیر ژاپن مستقیم و یا غیر مستقیم مطرح کرد، علنی نشد اما اکنون به سیاست درحال اجرای حکومت تبدیل شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 تیر

 
 

اشتراک گذاری: