منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

دو سامانه موشکی ضد هوائی با هم رقابت جهانی دارند. پاتریوت امریکائی و اس 400 روسی که گفته می شود اکنون به اس 600 فرا روئیده است. بر سر خرید و داشتن این دو سامانه بین امریکا و روسیه با برخی کشورهای خریدار رقابت است. برای مثال امریکا مخالف استقرار اس 400  در سوریه است و با خرید آن توسط ترکیه مخالف است و معتقد است یک کشور عضو ناتو اگر هم بخواهد سامانه موشکی بخرد باید "پاتریوت" بخرد نه اس 400 و روسیه اخیرا گفته که این سامانه را به ایران خواهد داد. هم پاتریوت و هم اس 400 قابلیت دقیق شلیک به سمت مدرن ترین پهپادها را دارند و حتی گفته می شود پهپاد امریکائی نیز با همین موشک در سواحل ایران ساقط شد اما مقامات جمهوری اسلامی مدام تکرار می کنند که با سامانه موشکی بومی پهپاد مدرن امریکائی را ساقط کردند. همین تکرار به جا و بی جا خود سئوال برانگیز است که این چه اصراری است؟

اس ۴۰۰ دارای سه بخش است؛ بخش اول آن شامل هشت واحد ضد هواپیما و مجهز به ۱۲ سکوی پرتاب است، بخش دوم شامل سیستم‌های فرماندهی، هدایت و رادارها است و بخش سوم آن نیز به پشتیبانی فنی و نگهداری اختصاص دارد. این سامانه برای منهدم کردن هواپیماها و موشک‌ها در فاصله‌های طولانی و متوسط طراحی شده است.

اس ۴۰۰ قادر است اهداف هوایی را در محدوده ۱۵۰ کیلومتری و موشک‌های بالستیک را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار دهد. اس 400 دارای ارتفاع عمل حداقل ۱۰ متر و حداکثر ۱۷ کیلومتر است و برای شلیک اولین موشک به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد. اس -۴۰۰ قابلیت چهار موشک مختلف؛ دوربرد، موشک‌های با برد متوسط و کوتاه دارد.

 

پاتریوت

سامانه پاتریوت دارای چهار بخش عملیاتی است؛ واحد رادار، اتاق کنترل، واحد موشک و آتشبار. ۲ واحد رادار در سامانه پاتریوت قابلیت رصد ۵۰ هدف در آن واحد را دارد و در عرض ۹ ثانیه سیگنال آن برای شلیک به اتاق کنترل می‌رسد.  قابلیت هدف قرار دادن اهداف هوایی در محدوده ۱۶۰ کیلومتری و موشک‌های بالستیک در ۷۵ کیلومتری را دارد. دارای ارتفاع عمل در محدوده ۶۰ متر تا ۱۵ کیلومتر است. قابلیت پرتاب ۱۶ موشک در آن واحد را دارد که طول هر یک از این موشک‌ها به پنج متر می‌رسد و کلاهک انفجاری آن ۷۳ کیلوگرم وزن دارد.

 

اتحادیه اروپا: ایران فورا افزایش غنی‌سازی را متوقف کند

http://www.baharnews.ir/news/182084

افزایش بیکاری در کانادا

https://aftabnews.ir/fa/news/598598

شرایط ایران برای بازگشت آمریکا به مذاکرات برجامی

https://aftabnews.ir/fa/news/598600

احتمال دیدار دیپلمات‌های اروپا و ایران تا هفته آینده

https://www.entekhab.ir/fa/news/488159/

آمادگی رییس جمهور اوکراین برای دیدار با پوتین

https://www.jamaran.ir/  -15/1208209-

پاتریوت قوی تر است یا اس 400 ؟

http://etedaal.ir/fa/news/224516/

دیدار بشار اسد با وزیر خارجه عمان در دمشق

https://www.jamaran.ir/ -15/1207591-

آلمان اعزام نیروی زمینی به سوری را رد کرد

https://www.jamaran.ir/ -15/1208266-

شکست انتخابات پارلمانی حزب حاکم  یونان

https://www.jamaran.ir/ -15/1208011-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 تیر

 
 

اشتراک گذاری: