پاسکاری های کاخ سفید

و کنگره بر سر حمله به ایران

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

 

علی مطهری و دفاعیات محمد رضا خاتمی

دستور به دادگاه خاتمی

تائید شورای نگهبان بوده

(پیک هفته ۱۰۹) 24 تیر ماه  1398 برابر 14 ژوئیه 2019 

 pyknet100@gmail.com


23-22 تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23-22 تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23-22 تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23-22 تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


23-22 تیر

منتخب اخبار ورزشی


23-22 تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 24 تیر

سنگینی کفه گفتگو

در ترازوی بحران ج.اسلامی

یکی از فرماندهان کم عقل سپاه گفته است: برای این که جمهوری اسلامی را بعنوان یک ابر قدرت به رسمیت بشناسند، باید با امریکا وارد یک نبرد نظامی بشویم! چند امام جمعه حکومتی هم که عقلشان در کفه دیگر ترازویی است که کم عقلی و بی خبری را وزن می کند، همین سخنان را به گونه ای دیگر تائید و تکرار کرده اند. آنها تصور کرده اند ابرقدرتی یعنی داشتن موشک و توپ و تانک. آن هم در کشوری که تنها اگر یک روز کنترل امنیتی و فشار سرکوب و دستگیری و... نباشد سیل داخلی همه آن توپ و تانک و موشک را با خود خواهد برُد. تلخ است، اما واقعیت همیشه تلخ بوده است.

ترازوی دیگری هم در جمهوری اسلامی وجود دارد که عقل ودرایت را وزن می کند. در دو کفه این ترازو راه حل دو بحران داخلی و جهانی جمهوری اسلامی گفتگوئی است که آن را وزن می کنند. ظریف با همین ترازو راهی نیویورک شده است. البته برای شرکت در جلسه شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد، اما بلافاصله پس از اعلام خبر این سفر، آسان بود این حدس و گمان که گفتگوئی مستقیم و غیر مستقیم با امریکا نیز در برنامه است تا بلکه امریکا به دو شرط ایران برای مذاکره قانع شود. نخست لغو تحریم ها و سپس بازگشت به برجام. اوضاع اقتصادی ایران آنقدر فاجعه بار هست که برای تحقق این دو شرط، یک پیش شرط را هم ایران بپذیرد و آن حرکت "گام به گام" است! آیا وزرای خارجه ایران و امریکا مستقیم و یا غیر مستقیم در جریان سفر ظریف با یکدیگر تماس خواهند گرفت؟ پاسخ این سئوال نه در تکذیب های تبلیغاتی مقامات ایرانی و نه در تفسیرهای کم مایه رسانه های امریکائی، بلکه از لابلای برخی اظهار نظرها و سفرهای کوتاه دیپلماتیک آشکار خواهد شد. از جمله سفر قریب الوقوع رئیس جمهور فرانسه به تهران که بی شک حامل پیامی از ترامپ و رهبری اتحادیه اروپاست. اتحادیه ای که رهبری آن بدلیل تشدید بیماری صدراعظم آلمان و بحث های مربوط به کنار گذاشتن او و انتخاب یک جانشین، عملا از آلمان به فرانسه منتقل شده است. بویژه که مناسبات مکرون و ترامپ در حال حاضر دوستانه تر از مناسبات ترامپ با صدراعظم متزلزل ولرزان آلمان است! فروکش کردن تنشی که میان انگلستان و ایران بر سر توقیف نفتکش ایران شکل گرفته بود نیز خود نشانه ای از سنگینی کفه گفتگو در ترازوی عقلانیت در جمهوری اسلامی. آیا روحانی خواهد توانست کفه دوم، یعنی کفه گفتگوی داخلی را هم بی اعتناء به بحث ها زودهنگام و سرگرم کننده انتخابات مجلس و جناح بندی ها میان اصولگرایان و اصلاح طلبان و ... سنگین کند؟


مرور مطبوعات 23 تیر

روزنامه اطلاعات سپاه

خواهان اعدام نجفی شد!


بهشت در ج. اسلامی زیر پای

مافیای وابسته به قدرت است

قرار بود بعد از انقلاب ایران برای عموم مردم سراسر بهشت شود. سراسر بهشت شد اما نه برای مردم، بلکه برای آنها که ناگهان عابد و زاهد شدند، ابتدا با ریش و تسبیج و سپس مهر بر پیشانی به طناب قدرت آویزان شدند. از آنجا که به قول "مائو" رهبر انقلاب چین "قدرت از لوله تفنگ بیرون می آید" سپاه شد نه تنها تکیه گاه آن اقلیتی که ایران برایشان سراسر بهشت شد، بلکه خود کلید دار این بهشت شد. لواسان تهران گوشه ای از این بهشتی که نصیب مستضعفان نشد و مستکبران ساکن آن شدند. بخش کوچکی از فاجعه را در این فیلم ببینید. البته نامی از قدرت های پشت صحنه برده نمی شود اما بهرحال "کاچی بهتر از هیچی است"


منتخب اخبار روزهای گذشته


گام اول راه حل دیپلماتیک نفتکش توقیف شده

ظریف در نیویورک

با امریکائی ها گفتگو خواهد کرد؟


لعیا جنیدی معاون حقوقی روحانی

دراین مملکت، مردم

در هر فصلی جشن داشته اند!


عنوان اول پیک نت 23 تیر

گزارش دروغ سایت رهبر

درباره ماجرای مسجد گوهر شاد


میگویند نفت را بدهید ما صادر کنیم

وزیر نفت زیر فشار

رسانه های جیره خوار بابک زنجانی


گفتگو با لعیا جنیدی

این گفتگوی هوشمندانه و دلسوزانه لعیا جنیدی را در ادامه سخنرانی
 روز گذشته او در مشهد گوش کنید و ببینید


درکنار آتاتورک و رضا شاه

محمدعلی فروغی طراح

اصلاحات در ترکیه و ایران


گفته می شود

اعدام سردار شریفی قائم مقام قالیباف



با اظهار نظر محمود صادقی

قاتل همسر مهندس نجفی

شهردار سابق تهران کیست؟


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عکس و مطلب مربوط به نقش ذوکاالملک فروغی در اصلاحات ترکیه در کنار آتاتورک در این کشور با 11 هزار و 450 خواننده و بیننده پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (یکشنبه) روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت بود و روی 7 و 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران