ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دستگیری فریبا عادلخواه

تلاش مخالفان داخلی برجام

برای ناکام گذاشتن "مکرون"

 
 
 
 
 

 

رئیس جمهور فرانسه "مکرون" در دوران اخیر نقش فعالی میان ایران و امریکا از یکسو و روسیه و اتحادیه اروپا از سوی دیگر ایفاء می کند. سفر کوتاه مدت او به ایران و سپس گزارش تلفنی آنچه در ایران شنید به ترامپ و همچنین دیداری که با ترامپ در حاشیه اجلاس گروه 20 کرد نشان داد که او کمتر از نخست وزیر ژاپن در تلاش برای ایجاد نوعی مصالحه میان ایران و امریکا و بازگرداندن امریکا به برجام و لغو تحریم ها علیه ایران ندارد.

همزمان با این تلاش ها ناگهان یک محقق ایرانی – فرانسوی بنام فریبا عادلخواه که بارها به ایران سفر کرده بود، در تازه ترین سفرش به ایران با سوژه همیشگی و تکراری جاسوس بگیری بازداشت شد تا یک جنجال جدید برپا شود. آیا این بازداشت نمی تواند در ارتباط با خنثی ساختن تلاش های فرانسه برای بازگرداندن ترامپ به برجام باشد؟ در نهادهای امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی آنقدر نفوذ وجود دارد که به آسانی میتوان در این مورد هم بدترین گزینه را حدس زد، یعنی نقش خنثی سازی تلاش های رئیس جمهوری فرانسه.

از هم اکنون کنسول فرانسه درتهران خواهان ملاقات با فریبا عادلخواه شده که هنوز پاسخ مثبت نگرفته و بعید بنظر می رسد که با این درخواست موافقت شود. هدف از این بازداشت رسیدن به دستآوردی است که در بالا ذکر شد، بنابراین خنثی سازی تلاش های کنسول فرانسه در ایران هم قابل پیش بینی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 تیر

 
 

اشتراک گذاری: