ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بعد از محاکمه کرباسچی و عبدالله نوری

دادگاه نجفی را مردم

با حساسیت دنبال می کنند

 
 
 
 

 

دادگاه عبدالله نوری اولین وزیر کشور دولت خاتمی و دادگاه غلامحسین کرباسچی شهردار پرکار و مبتکر تهران به وقت خود از معروف ترین دادگاه ها بودند و مردم با دقت مطالب مطرح شده در آن را دنبال می کردند. در دادگاه کرباسچی "اژه ای" که حالا معاون اول قوه قضائیه است، کاری به استدلال های او نداشت و بدنبال زودتر تمام کردن دادگاه و ابلاغ حکمی بود که بدستش داده بودند. زندان ومحرومیت ازفعالیت سیاسی و حکومتی! درباره عبدالله نوری هم همینگونه عمل شد.

پس از آن دو دادگاه که علنی هم برگزار شد، اکنون دادگاه نجفی شهردار سابق تهران که درنوبت های مختلف طی 4 دهه وزیر هم بوده سخت مورد توجه مردم است و مطبوعات داخل کشور هم به آن می پردازند.

روزنامه شرق روز گذشته از قول وکیل او بنام "گودرزی" نوشت:

دکتر نجفی کاملا واضح است و وی قبول کرده که شلیک‌ها به‌صورت غیرارادی اتفاق افتاده و در دادگاه بسیار دقیق درباره آن چه اتفاق افتاده ‌بود، توضیح داد. آن چه من گفتم نقایصی است که در پرونده وجود دارد و سرنوشت‌ساز است. تیم بررسی صحنه جرم گفته هفت «محل» برخورد گلوله وجود دارد. دقت کنید باز هم می‌گویم «محل» برخورد گلوله؛ این مسئله با شلیک متفاوت است و جای برخورد دو گلوله هم در دست و قفسه سینه وجود دارد. با این دو محل اصابت گلوله و هفت‌تای دیگر که تیم دیده ‌است، جمعا محل اصابت ۹ گلوله وجود دارد و باید تحلیل شود جای این گلوله‌ها چطور به وجود آمده ‌است؟ اگر کمانه کرده‌اند کارشناسان اسلحه دلایل علمی‌اش را ارائه دهند و تجزیه و تحلیل کنند تا رفع نقص شود اما چنانچه کارشناسان اسلحه با مشاهده محل‌های اصابت به این نتیجه برسند که بیش از پنج گلوله شلیک شده طبیعتا احتمالاتی که گفتیم مطرح خواهند بود.

کارشناس اسلحه به تشخیص هویت گفته گلوله‌ها کمانه کرده‌، حال سؤال من این است که کمانه‌ها به چه شکل بوده‌ است؟ آیا از نظر علمی گلوله می‌تواند از دیوار به سقف کمانه کند یا خیر؟ تیمی از کارشناسان باید تجزیه و تحلیل کنند و نظر بدهند تا نقص پرونده برطرف ‌شود. من درصدد رفع ابهام هستم. اگر کارشناسان بگویند نظر اولیه درست است مسئله در جای خودش است و محاکمه ادامه دارد. اگر تعداد گلوله‌ها بیشتر باشد احتمالات دیگری از جمله فرضیه ضارب دوم مطرح است . نواقص دیگری هم  در پرونده بوده؛ ازجمله این که تیم بررسی صحنه جرم  گفته گلوله‌ به پشت دست مرحومه اصابت کرده و از کف دست خارج شده اما پزشکی قانونی گفته به کف دست برخورد کرده و از پشت خارج شده‌ است. این تضاد باید رفع شود. تعدادی دکمه در سالن کنار صحنه پیدا شده، من هرگز نگفتم داخل حمام بوده است. دکمه در سالن مشرف به محل پیدا شده که نشان‌دهنده وجود درگیری بوده است.

مسئله دیگر اینست که گلوله دفرمه ‌شده ‌است. این گلوله بررسی شد و جواب آمد و این اساس کار ما در دفاع خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: