ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 4 خرداد

بندبازی و جا خالی دادن رهبر

در دو دیدار که این روزها داشت!

 
 
 

 

 

اگر چاپلوسی های صدا و سیما درباره جلسه اخیر رهبر با شاعران و سپس جوانان و دانشجویان - که همگی از میان خودی ها دستچین شده بودند- را در نظر نگیریم، میرسیم به سخنانی که ایشان در این دو دیدار گفت. ایشان خطاب به شاعرانی که اغلب در جامعه هنری و شعر و شاعری ایران مطرح نیستند، از آلودگی زبان فارسی به زبان انگلیسی در جمهوری اسلامی گفت و حرف بی جائی هم نزد. اتفاقا در همان شب شعر گزارشگر صدا و سیما از دختر جوانی که بعنوان شاعر در جمع حاضر شده بود پرسید: "استرسی نداری از روبرو شدن با آقا؟". طفلک نمیدانست "دلهره" فارسی "استرس" انگلیسی است! آقا هم که از آلوده شدن زبان فارسی به انگلیسی ابراز نگرانی کرد، نگفت که در جمهوری اسلامی فارسی حکومتی را آلوده به عربی کرده اند. بگذریم که اغلب مقامات – بویژه نظامی ها و سپاهی ها- در مصاحبه ها و سخنرانی ها و حتی خود ایشان در سخنرانی هایش فارسی را صحیح حرف نمی زنند. بیانیه ها و احکام رهبر نیز آلوده به عربی است. برعکس آقای خمینی که نه در سخنرانی برای توده مردم، بلکه وقتی بیانیه ای می نوشت و یا اظهار نظری رسمی می کرد نشان میداد که فارسی را خوب میداند و با ادبیات (بویژه شعر) خوب آشناست.

در دیدار دوم هم ایشان تخم لق یک جنجال دیگر را با گفتن این جمله که دولت آینده باید از جوانان حزب الهی باشد شکست. معلوم نیست که این جمله را سنجیده گفت و یا مانند خیلی از موارد دیگر، برای برانگیختن احساسات جمع حاضر چیزی را گفت که بزودی باید جمع و جورش کند. این جوانان حزب الهی مورد علاقه ایشان هم اغلب همان دار و دسته ای هستند که از داخل آنها احمدی نژاد در آمد. و یا همانها که بنام عماریون سفارت عربستان را آتش زدند.

اما شاه بیت سخنرانی ایشان با جوانان و دانشجویان انکار نقش خود در مذاکرات اتمی منجر به "برجام" بود، که درنقش اپوزیسیون برجام سخن گفت و این که گویا از اول ایشان انقلابی بوده و مخالف اما دولت موافق بوده و لابد غیرانقلابی عمل کرده است. خود همین شیوه جاخالی دادن در مقاطع حساس رویدادهای ایران نشان میدهد که ایشان بجای مسئولیت پذیری "بند بازی" می کند و بی جهت نیست که از مصاحبه پرهیز دارد، زیرا با یک سئوال چالشی و مخالف بکلی دست و پای خود را گم می کند و به یکباره اپوزیسیون می شود و از همه بدتر این که به انکار و دروغ متوسل می شود. دوران این شیوه ها، با وجود شبلکه اینترنت و فضای مجازی واقعا گذشته است و بسرعت اسناد و مدارک دراختیار مردم قرار میگیرد. از جمله نوار سخنرانی ایشان درباره ابتکار مذاکره با امریکائی ها توسط خود وی و با واسطه و در دیدار با پادشاه عمان که او را در سخنرانی خود "یکی از محترمین منطقه" ذکر می کند. سخنرانی را گوش کنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: