ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دومین جلسه دادگاه دکتر خاتمی

رئیس جدید قوه قضائیه

بر مرز یک آزمون رسیده! 
 
 
 
 

 

دادگاه دکتر محمد رضا خاتمی باتهام اعلام تقلب در انتخابات 88 به نخستین آزمون واقعی رئیس جدید قوه قضائیه تبدیل شده است. در این دادگاه که روز گذشته جلسه دوم آن برگزار شد محمد رضا خاتمی مستندات خود درباره تقلب در انتخابات 88 را ارائه داده است. گفته اند دادگاه علنی است اما نه اجازه میدهند هر خبرنگاری در جلسه حاضر شود و نه هر فعال سیاسی، انتشار مطالبی که در آن مطرح می شود نیز نباید منتشر شود. محمد رضا خاتمی امیدوار است این دادگاه با دادن حکم برائت برای وی و تائید مستنداتش کسان دیگری در مظان فتنه قرار گیرند و آنها که به ناحق حصر خانگی شده اند آزاد شوند. آیا رئیس قوه قضائیه پشت چنین حکمی می ایستد و رهبر را هم قانع می کند که تن به واقعیت بدهد؟ این همان آزمونی است که سر راه ابراهیم رئیسی که مدعی خانه تکانی و اصلاحات در قوه قضائیه است قرار گرفته است.

خاتمی روز گذشته پس از بیرون آمدن از جلسه دادگاه گفت:

دادگاه علنی بود اما بخشی از صندلی‌ها از قبل توسط برخی دوستان پر شده بود. حضور رییس دادسرای فرهنگ و رسانه نشان می‌دهد که دفاعیات نخست ما موثر بوده است و برخلاف آن که تصور می‌کردند دستمان خالی است، اتفاقا پر بوده و با ماشین حساب به دادگاه رفتیم.

امیدوارم در مقابل اسناد متقنی که وجود دارد، انصاف و عدالت وجود داشته باشد. من در این دادگاه فتنه واقعی را نشان میدهم. به نظرم اسناد و مداركی که در دادگاه ارائه دادم، خدشه بردار نیست. در این دادگاه تلاش میکنم با عدد و رقم ادعای خود را اثبات كنم. مداركم برگرفته از مصاحبه‌ها و آمارهایی است كه مسئولین برگزارکننده و نهادهای ناظر بر انتخابات ۸۸ ارائه كردند. من به عددی بین ۷ تا ۸ رسیدم، اما اگر دو میلیون هم ثابت شود عدم سلامت انتخابات ۸۸ اثبات شده است.  بخشی از شهود من اعضای شورای نگهبان یعنی آقای کدخدایی و جنتی هستند، مسئولان وزارت کشور سه نفر هستند، همچنین از آقایان سلیمانی، پورمحمدی، شمخانی، رضایی و .... نیز به عنوان شهود نام برده‌ام.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: