ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 18 خرداد

مخالفت رهبر ج. اسلامی

با شعار "نبرد با امریکا"!

 
 
 
 
 

 

نشانه هائی وجود دارد که از هر سو تلاش می شود امریکا به برجام باز گردد. این بازگشت می تواند راه مذاکرات میان ایران و امریکا را بگشاید. هم پوتین تلویحا همین پیشنهاد را کرده و هم نخست وزیر ژاپن با همین دست پر (اگر امریکا به برجام باز گردد حاضر به مذاکره هستید؟) با توصیه مذاکرات مستقیم میان امریکا و ایران می خواهد راهی ایران شود. وزیر خارجه آلمان نیز که تقریبا همزمان با نخست وزیر ژاپن راهی ایران می شود نیز نمی تواند مواضعی متفاوت با ژاپن داشته باشد. روسیه از هم اکنون پیشنهاد تشکیل اجلاس گروه مذاکره کننده اتمی با ایران را مطرح کرده است. در این پیشنهاد بسیار زیرکانه نام کشورهائی که به اجلاس فراخوانده شده اند ذکر نشده تا نام امریکا حذف نشود!

از تهران سه بانگ در روزهای اخیر برخاسته است:

ظریف با ادبیاتی مسالمت آمیز مرتب از امریکا خواهان احترام به ایران شده است.

روحانی بی آن که مستقیما از امریکا نام ببرد آمادگی ایران برای مذاکره را اعلام کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی نیز در مراسم سنتی سالگرد در گذشت آیت الله خمینی با شعار "نبرد با امریکا" مخالفت کرد و خطاب به شعار دهندگان گفت "ما در مرحله نبرد نیستیم، بلکه در مرحله مقاومت هستیم!"

آنها که معمولا در نماز جمعه ها و سخنرانی های رهبر شعار میدهند، از یک مرکز دستور شعار می گیرند. به همین دلیل می توان حدس زد که محفلی که هنوز بر طبل جنگ می کوبد، شعار دهندگان حرفه ای را با شعار "نبرد با امریکا" به این مراسم  فرستاده بود و درجریان نبوده که باد از جبهه مذاکره می وزد نه از جبهه جنگ!

روزنامه "آساهی" که هنوز با 10 تا 15 میلیون تیراژ، دومین روزنامه پر تیراژ نه تنها ژاپن بلکه جهان است نیز، روز گذشته درباره سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبر و رئیس جمهور نوشت:

امیدواریم با تلاش نخست وزیر ژاپن، راه برای گفتگوی ایران و آمریکا باز شود. آبه (نخست وزیر) با دست خالی تهران را ترک نخواهد کرد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: