ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نجفی به غلط فکر کرده بود

سیاست یعنی پاکدستی و توانمندی

"محسن آرمین" عضو ارشد رهبری سازمان مجاهدین انقلاب

 
 
 
 
 

 

فکر دکتر نجفی رهایم نمی‌کند. این حادثه چه جنبه‌ها و لایه‌های پیچیده‌ای دارد؟ به عنوان کسی که عمری را در عرصه سیاست گذرانده شرمگینانه باید بگویم عرصه سیاست در کشور ما به‌غایت کثیف و عفن است.

نمی‌دانم میترا استاد بر اساس طرح برادران امنیتی وارد زندگی نجفی شد یا نه. اما تردید ندارم دستکم از زمانی که وارد زندگی او شد، همچون یک پروژه مدیریت شد تا در زمان مناسب از او استفاده شود.

نجفی وقتی شهردار شد باید می فهمید در کشوری زندگی می‌کند که شرط حضور مؤثر در عرصه‌های سیاست و مدیریت چیزهای دیگری جز پاکدستی و توانمندی است. به‌همین دلیل در میانه غوغای مبارزه با فساد و اختلاس، گزارش بزرگترین پرونده اختلاس شهرداری به قوه قضائیه هم نمی‌توانست نشانه شایستگی او باشد.

تعجب می‌کنم از او که شاگرد اول دانشگاه شریف و ام آی تی بود، پس از سال‌ها مدیریت در این کشور این حقیقت بدیهی را درنیافت.

آنها که پروژه میترا استاد را کلید زدند یا دستکم مدیریت کردند تا به مقاصد زشت خود برسند در فرجام غم‌بار و عبرت‌انگیز این ماجرا سهیم هستند.

چه خوب نوشته بود یکی از دانشجویانش که نجفی قربانی توانمندی‌های خارق‌العاده و اعتماد به ‌نفس کاذب خود شد.

او همیشه فکر می‌کرد با توانایی‌های خدادادی هر اتفاق و جریانی را در زندگی خود می‌تواند مدیریت و کنترل کند. اما به گمانم این نابغه شاگرد اول ام آی تی قربانی دو چیز شد: چیزی که داشت وچیزی که نداشت.

اعتماد به نفس کاذبی که داشت و شجاعت وقاطعیتی که نداشت. شجاعت پایان دادن قاطعانه به مسیر خطایی که آغاز کرده بود و نقطه سر سطر.

من وقتی سرنوشت این مرد آرام و ساکت و با اخلاق را می‌بینم بر سر ایمان خود می‌لرزم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: