منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

جمعه 14 ژوئن نشست رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، در بیشکک پایتخت قرقیزستان تشکیل شد. در این نشست، رهبران روسیه، جمهوری خلق چین، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، هند و پاکستان از اعضای اصلی و سران کشورهای ناظر، بلاروس، ایران و افغانستان حضور داشتند.

در اولین بیانیه این نشست آمده است، به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و یا دیگر دلایل واهی دخالت در امور دیگر کشورها محکوم می باشد.

کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، هر گونه استفاده از گروه های تروریستی و افراط گرایان، برای اهداف معین را مردود می دانند. در این اجلاسیه رهبران عضو، مبارزه با ایدئولوژی تروریسیم و افراط گرایی و تجزیه طلبی را در صدر وظایف خود قلمداد کردند. علاوه بر این، با اقدامات تبعیض آمیز تحت هر عنوان که از رشد اقتصادی، توسعه دیجیتال و فن آوری ارتباطی جلوگیری کند مخالفت می کنند.

کشورهای عضو، مشارکت خود را در جهت اطمینان از صلح و امنیت، کوشش برای حل اختلافات به شیوه های مسالمت آمیز، اصول برابری و احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ها اعلام داشتند.

هشت کشور عضو پیمان شانگهای که بیش از نیمی از جمعیت جهان را در بر می گیرند، همکاری و تلاش خود را در حوزه دفاع و حفظ امنیت اعضا، به صورت تمرینات نظامی، عملیات منظم ضدتروریستی در مرزهای یکدیگر انجام خواهند داد. در عین حال رهبران اعضای ثابت سازمان شانگهای، حمایت خود را از روند گفتگوی صلح آمیز و حفظ تمامیت ارضی کشور عربی سوریه اعلام کردند.

در این نشست از برنامه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران دفاع شد و بر حفظ برجام و پشتیبانی از قطعنامه 2231 سازمان ملل تاکید شد. (قطعنامه 2231 در تیر ماه سال 1394 و در چارچوب نتایج مذاکرات اتمی با ایران ه تصویب رسید و هر شش قطعنامه قبلی  شوارای امنیت سازمان ملل متحد علیه فعالیت اتمی ایران که در زمان احمدی نژاد تصویب شده بود گردید).

پس از پایان اجلاسیه طرفین، 22 سند همکاری متقابل از جمله نقشه راهبردی برای حل مسئله افغانستان را امضا کردند.

(ترجمه نوید بوستانی برای پیک نت)

 

 

«دیسکو حلال» در عربستان

https://www.entekhab.ir/fa/news/482899

واکنش ها به حمله به دو نفتکش در دریای عمان؛

https://www.entekhab.ir/fa/news/483033

تایید مرگ ۱۴۰۰ کارگر نپالی در جریان ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی قطر

https://aftabnews.ir/fa/news/594574

پمپئو: ایران مسئول حمله در دریای عمان است

http://www.baharnews.ir/news/179763

زمان سفر دومین مقام اروپایی به تهران مشخص شد

https://www.entekhab.ir/fa/news/482983


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: