ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به سوی تنش در اجلاس جی 20

خصوصی سازی در فرانسه

به رفراندوم گذاشته می شود!

 
 
 
 
 

 

اگر رئیس جمهور فرانسه "مکرون" با دیدگاهی که در آخرین سخنرانی اش مطرح کرده و تصمیمی که برای یک رفراندوم گرفته در اجلاس گروه 20 ظاهر شود، بحثی پر تنش در این اجلاس بر سر آینده اروپا و سرمایه داری در خواهد گرفت.

ماکرون روز سه شنبه طی نطقی که در سوئیس، در گردهمائی بین المللی کار ایراد کرد : جهان مانند سال 1944 بسوی جنگ در حرکت است. چیزی در ساختار سرمایه داری معیوب است، ما باید با آن مقابله کنیم، این  نظامی است که بگونه ای فزاینده برای چند نفری سود می آورد اما توازن منطقه ای را فرو می پاشد و دموکراسی های ما را درهم می شکند.

مکرون که آشکار از گردش به چپ سریع جنبش جلیقه زردها از یکسو و رشد ناسیونالیست ها فعلا به رهبری حزب خانم لوپن و پیروزی آنها در انتخابات اتحادیه اروپا نگران بود اضافه کرد:

«اگر مردم ، صرفنظر از طبقه ای که به آن تعلق دارند، ببینند  پیشرفتی که رخ  داده برای آنها بی ثمر بوده، نمی توانند از آن نظام سیاسی حمایت کنند. این همان چیزی است که در دموکراسی های ما روی می دهد. از این روست که برخی  از افراد، اقتدار گرائی (راستگرایان ناسیونالیست) را تا این حد جذاب می بینند».

این بحرانی است عمیق که ما در آن غوطه وریم. ما می توانیم این طور تصمیم بگیریم که در خواب بمانیم. ولی اگر ما بخواهیم  پیش برویم  باید الزامات آن را بپذیریم. ما در واقع باید درنظر داشته باشیم  آن ارزش هائی که از دهه ها پیش سرمشق زندگی ما بوده اند تا اعماق استخوان فاسد هستند  و دو ترس مشروع  دیگر هم می تواند بر آنها افزوده شود: 1- تحول دیجیتال قریب الوقوع، و 2- دگرگونی های ناشی از تغییر محیط زیست و تغییرات اقلیمی. »

بدنبال این سخنرانی پارلمان و دولت فرانسه درخواست ها برای برگزاری رفراندوم را در اشل کوچک به اجرا گذاشت. وب سایت دولت برای جمع آوری امضا باز شده است. موضوع رفراندوم مخالفت با خصوصی سازی مجموعه فرودگاههای پاریس مشهور به گروه «ای دی پی» است و اگر شهروندان فرانسوی بتوانند در ۹ ماه آینده ۴،۷ میلیون امضا جمع کنند، این رفراندوم به اجرا گذاشته می شود.

اعتراضات ۷ ماه گذشته جلیقه زردها فعلا حداقل این نتیجه عینی را داشته است. مخالفت با خصوصی سازی در ماههای اخیر افزایش یافته است.

https://deutsch.rt.com/kurzclips/89114-schweiz-macron-spricht-sich-gegen/

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: