ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

40 هزار مرکز تجاری ترکیه "میر" را پذیرفته اند

کارت "میر" روسی

تبدیل به رقیب دلار می شود؟

 
 
 
 
 

 

مناسبات سیاسی- اقتصادی و حتی نظامی ترکیه با روسیه گام به گام تعمیق می شود. مسئله استفاده از کارت اعتباری "میر" روسیه در ترکیه را در ادامه سه عرصه مناسبات نوین ترکیه با روسیه می توان تعبیر کرد. معنای "میر" به زبان روسی یعنی "جهان" و روسیه با امید تبدیل "میر" به یک وسیله اعتباری- مالی جایگزین دلار این نام را انتخاب کرده است.

فعلا بانک "ایش باکاسی" ترکیه که گفته می شود 40 در صد سهام آن تحت نام "سهام اتاتورک" متعلق به حزب جمهوریت خلق ترکیه است پیشگام استفاده از میر در ترکیه شده است. این حزب در انتخابات اخیر شهرداری های ترکیه در سه شهر بزرگ ترکیه یعنی استانبول، آنکارا و ازمیر به پیروزی رسید و شورای شهر را در اختیار گرفت. همچنین گفته می شود "زراعت بانک" ترکیه که در صدر جدول بانکهای فعال و پرقدرت این کشور قرار گرفته نیز به سیستم "میر" خواهد پیوست.

تاکنون علاوه بر رئیس سیستم کارتهای اعتباری روسیه، "ناتالیا نووشینسکایا" رئیس اداره بازاریابی سیستم پرداخت های مالی روسیه نیز بموجب خبری که اسپوتنیک منتشر کرد،  اعلام کرده است که از این پس در عابربانک های «ایش بانکاسی» ترکیه از کارت تجاری میر می توان استفاده کرد. کارت تجاری میر کارت اعتباری روس هاست که با منشا روبل برای خرید و سفر مورد استفاده قرار میگیرد. در 6 هزار و 500 عابربانک «ایش بانکاسی» ترکیه و حدود 10 هزار فروشگاه اینترنتی و بیش از 40 هزار مرکز تجاری ترکیه از این پس می توان بجای دلار از کارت تجاری میر استفاده کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: