ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی مطهری در گرگان

ترامپ در جستجوی

یک معامله بزرگ با ایران است

 
 
 
 
 

 

شرایط حاکم بر معادلات سیاسی جهان و فشار اقتصادی فراروی ایران، عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی است و نباید همه مشکلات را به سوء مدیریت در کشور منتسب کنیم.

این بخشی از سخنرانی علی مطهری در جریان سفر به گرگان است که در ادامه آن نیز گفت:

فشار‌ها و تحریم‌های وارده به کشور طی چهل سال بی سابقه است. با وضعیت فعلی هر دولت دیگری نیز بر مسند کار بود شرایط همین گونه رقم می‌خورد.

ممکن است با برخی تصمیمات، میزان تاثیر پذیری از تحریم‌ها اندکی کاهش یا افزایش می‌یافت، اما روند و جو کلی حاکم بر بازار مالی تغییر چندانی نمی کند. جو حاکم بر تبادلات مالی جهان به نحوی است که امکان جابجایی پول را برای ایران بسیار سخت کرده و برای پرداخت بهای برخی از اقلام ضروری و مایحتاج مردم باید به کشور‌های همسایه مانند ترکیه متوسل شویم تا بتوانیم برخی از تبادلات را انجام دهیم. یک موضوع دیگر نیز حایز اهمیت است و آن رویکرد و رفتار ایران در هشت سال گذشته با کشور‌هایی مانند عربستان و امارات است. برخی معتقدند در این مدت امکان انتخاب رویکرد متعادل‌تر در خصوص رفتار با عربستان و امارات وجود داشت تا نگذاریم آن‌ها از ترس قدرت ایران به متحد امریکا و اسراییل تبدیل شوند. در حال حاضر هدف نهایی چهار دولت (آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات) ضربه زدن به اساس جمهوری اسلامی است و در این راه از هیچ تلاش دریغ نمی‌کنند. در این شرایط وحدت و اتحاد همه آحاد جامعه بسیار با اهمیت‌تر از دور‌های گذشته است و در این روز‌های سخت باید به شدت از تفرقه و نفاق در کشور پرهیز کنیم.

مطهری در پاسخ به چند سئوال نیز گفت:

در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا به مصلحت نیست. درعین حال که پیشنهاد ظریف برای تبادل زندانیان کار درستی بود. البته معتقدم ترامپ به دنبال یک معامله بزرگ است تا جنگ.

ممکن است برای ریاست جمهوری کاندیدا شوم. میدان را بخاطر حملات و تهمت ها خالی نمی کنم .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: