ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 اردیبهشت

آیا موقعیت کنونی روحانیت

همانست که رهبر می گوید؟ 
 
 
 
 

 

رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته با طلاب حوزه های علمیه دیدار کرد. او در این دیدار گریزی به ترور امام جماعت یکی از مساجد همدان زد و در ارزیابی خود از نتایج این ترور مسائلی را مطرح کرد. از جمله این که

«عده‌ای می‌گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند، اما واقعیت چیز دیگری است. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه ‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت.  وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند. روحانیت محترم است علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام میشود.»

اول، بی اعتنائی مردم به اعدام شیخ فضل الله نوری بدلیل همسوئی اش با محمدعلی شاه در کودتا علیه مشروطه و به توپ بستن مجلس بود و ربطی به روحانی بودن او نداشت. دوم، اینکه آن مجالسی که رهبر از آنها یاد می کند و آن باور مذهبی که به آن اشاره می کند محصول هزاران میلیارد تومان هزینه تبلیغاتی و بودجه دهها نهادی است که کارشان ترویج خرافات است. سوم این که ایران بالای 82 میلیون جمعیت دارد و اگر نهادهای گوناگون امنیتی و اطلاعاتی و موسسات آشکار و پنهان نظرسنجی حکومتی ندانند و مقایسه شمار حاضران در پای منبرها را با حاضران در کنسرت های زیر فشار نیروی انتظامی و گروه های فشار را دراختیار ایشان قرار نداده باشند دروظیفه خود کوتاهی کرده اند! راه دور نرویم. همین روز معلم و رقص و خواندن ترانه ساسی مانکن را مقایسه کنید با جلسه مداحان! شاید رهبر با آگاهی از خودداری رو به گسترش طلبه ها برای پوشیدن لباس در کوچه و خیابان شهرها خواسته دل آنها را قرص کند. تبلیغ و تشویق عیبی ندارد، اما اگر باور وی همان باشد که گفته، هم با قلب واقعیت در باره یک رویداد مهم تاریخی کرده و هم فریبکاری!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: