منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 اردیبهشت ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستان ها و استان ها

 

در گذشته های دور که هنوز بهشت زهرائی آباد و پر مرده نشده بود، تک قاریانی در گورستان های تهران بودند که یک خیک از پوست بز بر دوش داشتند، پر از باد. می گفتند حمد و سوره خوانده و در آن فوت کرده اند. آنقدر که خیک پر شده است. شب ها و روزهای جمعه سر قبرهائی که اقوام مرده برای فاتحه با ظرفی از خرما وحلوا آمده بودند ظاهر می شدند و به میزانی که پول داده می شد سر خیک را باز می کردند و حمد و سوره رها می کردند و میرفتند. خانواده متولیان گورستان هم سرو کله شان با یک سطل آب پیدا می شد و با گرفتن پول آبی روی سنگ قبر می ریختند و آن را می شستند. چنان که گوئی صورت مرده ای که سالهاست زیر خاک خفته است را می شویند. تسبیح بدست ها و عمامه سیاه و یا سبز به سرهائی هم بودند که برای خواندن روضه و یا فاتحه و گرفتن پول در گورستان می گشتند.

حالا تقریبا همین کارها دیجیتالی و خیلی وسیع تر انجام می شود. تبلیغ روشن‌کردن شمع، شستن مزار و گل‌کاری و... روی اینترنت به وفور یافت می شود. البته برخلاف شیرینی و میوه و گوشت و برنج که قیمت آنها به انصاف فروشنده بستگی دارد، قیمت خدمات برای مردگان تقریبا ثابت است.

شستشوی مزار با گلاب، ۵۰ هزار تومان ، چیدن گل، روشن‌کردن شمع و همچنین فاتحه‌خوانی توسط یک یا دو نفر از جمله خدماتی است که با ذکر قیمت روی اینترنت تبلیغ می شود و اقوام متوفی می‌توانند آن را به صورت آنلاین ببینند. حتی جلسه‌ای در خانه برگزار می‌کنند و این مراسم را هم به صورت آنلاین نشان می‌دهند!

 

نشت نفت در شمال غرب پایتخت

https://www.entekhab.ir/fa/news/477968

دستگیری مدیر کانال "خود خلاصی"

https://www.entekhab.ir/fa/news/478008

هفتمین نمایش خودرو‌های کلاسیک فولکس

http://www.baharnews.ir/news/178072

آخرین ساعت‌های زندگی مجرمان معروف

https://fararu.com/fa/news/399797/

پذیرایی از اموات شما با قابلیت پخش زنده!

https://www.isna.ir/news/98022915099

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: