ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 عنوان اول پیک نت 30 اردیبهشت

آتش افروزان جنگ

از بغداد نفت بر حریق ریختند

 
 
 
 
 

 

شلیک چند راکت در منطقه سبز بغداد به سوی سفارت امریکا در این شهر، بار دیگر خطر ضربه نظامی به ایران را در صدر خبرهای منطقه قرار داد. بسیاری از مراکز سیاسی و سفارتخانه ها در منطقه سبز بغداد قرار دارند. از جمله سفارت امریکا که هدف حمله راکتی و یا موشکی قرار گرفت.

ظاهرا امریکا از چند روز پیش از این رویداد آگاه بود و دستور خروج بخشی از دیپلمات های خود و خانواده های آنها از بغداد را داده بود. دولت عراق و احزاب سیاسی این کشور و حتی آیت الله سیستانی نیز تا حدودی پیش بینی چنین وقایعی را کرده و بر فعالیت و توصیه های خود برای کاهش تنش میان امریکا و ایران و حتی مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم تاکید کرده بودند. حادثه شب گذشته در منطقه سبز بغداد در شرایطی روی داد که از دو روز پیش فیتیله تهدیدهای نظامی امریکا و رجز خوانی های نظامی ایران متوقف شده بود و سکوت درباره رویداد انفجاری بندر فجیره امارات از همه طرف رعایت شده بود. رویداد شب گذشته نشان داد که دست هائی در کارند تا حمله نظامی به ایران را به هر ترتیب و بهانه ای شده عملی سازند. در داخل ایران نیز کانال های خاصی با همین هدف بر طبل جنگ می کوبند.

از داخل کشور با نگرانی در همین ارتباط اطلاعاتی به پیک نت داده و نوشته اند مراجعه کنید به زیر "یونیکا کانال فرشگردها و ببینید چه کارزاری را از بعد از حادثه بغداد بصورت تحریک جنگی آغاز کرده اند. از جمله با انتشار خبری در باره حضور جان بولتن در دفتر کارش بلافاصله پس از حادثه منطقه سبز بغداد که به شانتاژ جنگی شبیه است تا خبر و واقعیت.

پیش از حادثه منطقه سبز بغداد، عمار حکیم رهبر حزب اسلامی عراق با کاردار سفارت امریکا در بغداد دیدار و آمادگی عراق را برای ایفای نقش میانجی میان امریکا و ایران را اعلام کرده بود که توسط خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" نیز بصورت مثبت خبر آن منتشر شد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: