ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو نظر از علی لاریجانی و سردار علائی

نظم جهانی را بریزیم به هم

و مقررات جهانی وضع کنیم؟ 
 
 
 
 

 

کشاکش بر سر قبول اصول چهارگانه کنوانسیون جهانی مبارزه با پولشوئی و علیه تروریسم، ادامه همان ماجرائی است که در عنوان اول پیک نت امشب می خوانید. سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس که می خوانید اعتراف غیر مستقیم به همین کشاکش و یارگیری و زمینه سازی برای سقوط دولت و بدست گرفتن قوه مجریه است. نمی خواهند عرصه اقتصادی را ترک کنند، نمی خواهند بساط غارت موسسات مالی جمع شود، نمی خواهند بانکهای نظامی در یک بانک و تحت نظارت بانک مرکزی در آید، نمی خواهند وقتی فاجعه ای مانند سیل نوروزی روی داد، اشتباهاتی مانند راه آهن آق قلا رو شود که قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه متهم اصلی آنست، نمی خواهند "لواسان" های بعدی پرده برداری شوند.

علی لاریجانی روز گذشته گفت: اگر اف‌ای‌تی‌اف خلاف منافع ملی است چرا سال ۸۶ آن را تصویب کردید؟ چرا سال ۹۰، دبیرخانه (مجمع مصلحت) به این موضوع ورود کرد و نظر داد؟ می‌خواهم بپرسم  بحث FATF چه تفاوتی با قبل دارد؟

مشکل این است که موضوعی که محتوایش درباره منافع ملی کشور است، دستمایه مسائل جناحی می شود. من موافقم محتوایی راجع به اینها بحث شود و اختلاف نظر هم باشد ولی اینکه کشمکش ایجاد می کنند و بحث استقلال کشور را پیش می کشند، یک مسئله دیگری است.

همزمان با علی لاریجانی، سردار حسین علائی اولین فرمانده نیروی دریائی سپاه نیز تقریبا همین نظر را بیان کرد. او که از سال 88 بدلیل اعلام نظرهائی در تائید میرحسین موسوی و پس از محاصره خانه اش در مجتمع مسکونی سپاه در تهران توسط باصطلاح لباس شخصی ها کنار گذاشته شد و حالا فقط در دانشگاه امام حسین سپاه تدریس می کند در مصاحبه با خبرآنلاین گفت:

«اگر بخواهیم با نظام جهانی کار کنیم. چاره‌ای جز پذیرش اف ‌ای ‌تی ‌اف نداریم، اما اگر ما قادریم نظام جهانی را برهم بزنیم و خودمان مقررات جهانی وضع کنیم، خوب می توانیم نپذیریم.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: