ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 فروردین

سونامی بزرگتر

پشت سونامی سیل نوروزی است! 
 
 
 
 

 

از کوچکترین تا بزرگترین، از کم اهمیت ترین تا پر اهمیت ترین مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور دستخوش اختلافات درون حکومتی و یارگیری و بهره گیری از شرایط برای بدست گرفتن قدرت است. این ماجرا از شخص رهبر شروع می شود تا به فلان فرمانده در فلان استان و یا فلان امام جمعه در فلان شهرستان می رسد. ماجرای سیل نوروزی که در حقیقت یک "سونامی" بود، از جمله رویدادهائی بود که در همین چرخه رقابت (تا حد زمینه سازی کودتا علیه دولت) قرار گرفت. فرماندهان سپاه و بسیج بین خود تقسیم کار کردند و به همراه دوربین های سیما رفتند به مناطق سیلزده! دستی به آب زدند و اشک تمساحی ریختند و برای اظهار نظرهای سیاسی بازگشتند به تهران و شهرهایشان. آنها که ادعای 10 میلیون بسیجی دارند، آنها که مدعی سد سازی جنگی هستند، آنها که واحد پدافند غیرعامل درست کرده اند، چرا واحدهای امداد و مجهز برای رویدادهائی مانند سیل اخیرو یا زلزله ندارند و نداشتند؟ دو رویدادی که در ایران عجیب نیست و حتی در طول سال چند بار می تواند اتفاق بیفتد.

آنها که سیل آسا نفربرهای سیاه را برای مقابله با مردم به خیابان می آورند و آنها که ادعای قایق های تند رو برای حمله به کشتی های امریکائی در خلیج فارس دارند، چرا قایق نجات مردم از سیل نداشتند؟ از آن بسیج 10 میلیونی سردار نقدی که قطر شکمش دوبرابر شده برای خودنمائی خود را به لرستان رساند و در فیلمی که می بینید مردم پل دختر عملا مقابله با سیل را تبدیل کردند به مقابله با کل حکومت. آنها که بودجه مملکت را مثل گوشت قربانی بین خود تقسیم کردند و آنها که دولت را نیمه فلج و نیمه جان کرده اند و از سال 92 تا کنون به بهانه "فتنه" اجازه به کار گیری از سالم ترین و متخصص ترین نیروها را به دولت ندادند باید در باره سیل نوروزی و سیل فساد و غارت و فاجعه را بدهند.

با آغاز سونامی باران و سیل، رهبر جمهوری اسلامی که برای سفر نوروزی به مشهد رفته بود در سخنرانی خود در حرم رضوی، نه  خبر از باران و سیل داشت و اگر داشت به روی خود نیآورد و نه از فساد تاریخی که سراپای جامعه و حکومت را گرفته یاد کرد، درباره چپاولی که کوچکترین نمونه آن در قصرهای افسانه ای منطقه لواسان تهران آشکار شده نیز یادی نکرد. و بجای همه اینها یاد "تقی زاده" افتاد که در دوران پهلوی اول و دوم طرفدار غرب بود. درد مردم "تقی زاده" است؟ اصلا از میان 80 میلیون جمعیت ایران چند هزار نفر هم یافت می شود که بدانند تقی زاده کیست؟ رهبر تقی زاده را بهانه کرد تا همان کند که فرماندهان نظامی و امام جمعه ها می کنند. یعنی بهره گیری از هر فرصتی برای یارگیری و به اوج رساندن اختلافات درون حکومتی! رهبر در میانه سونامی سیل به تهران بازگشت و در یک سخنرانی دیگر بمناسبت بعثت علیه کسانی سخن گفت که می گویند کار خودمان را بکنیم و لازم نیست دشمن تراشی کنیم. و ایشان فرمود "دشمن" هست و تراشیده نمی شود! هدف؟ مقابله با روحانی که میگوید نیازی به شعارهای دشمن تراش نیست!

سونامی بزرگتر، پشت سونامی سیل نوروزی است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: