ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

موسسات اعتباری

25 هزار میلیارد تومان روی دست دولت گذاشتند!

 
 
 
 
 

 

همتی" رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گوی نوروزی در شبکه خبر سیما جمهوری اسلامی گفت:

برای جمع‌آوری تعدادی از موسسات اعتباری 25 هزار میلیارد تومان خرج کردیم.

وضع مالی کشور در سال گذشته با توجه به تحریم‌ها و سوءاستفاده برخی سودجویان داخلی دچار تشنج‌هایی شد. با این همه، در سال گذشته موضوعی که ما را در سیطره مشکلات عدیده‌ای قرار داد، وجود موسسات مالی و ورشکستگی آن‌ها بود. موسساتی که با دریافت پول‌های مردم دست به خرید زدند و سپس خود را ورشکسته اعلام و متواری ‌شدند.

سخت ‌ترین موضوعی که در سال ۹۷ من را درگیر کرد نوسانات نرخ ارز بود. به خاطر دارم زمانی که من به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شدم دلار ۱۱ هزار ۷۰۰ تومان بود و تا به میرداماد برسم و مدیریت بازار را در دست بگیرم دلار به ۲۰ هزار تومان هم رسید.

شاید یکی از دلایل تعطیل شدن صرافی‌ها و غیر مجاز خواندن فعالیت آن‌ها بود چرا که با مجاز شدن فعالیت آنها، نرخ دلار کاهش یافت.

بارها به مردم اعلام کرده ایم که در ارز سرمایه گذاری نکنند و به سمت تولیدات بروند، اما مردم اعتماد نمی کنند.

اگر جامعه وارد خرید و فروش ارز آن هم به عنوان کالای سرمایه‌ای نشود، قطعا نرخ ارز بشدت کاهش پیدا خواهد کردد. مردمی که برای تهیه گوشت و مرغ مشکل دارند  چگونه واردات خودروها را تحمل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در این مصاحبه نام صاحبان آن موسسات اعتباری و صادر‌کنندگان مجوز فعالیت برای آنها را نبرد. همچنان که نام آن موسسات را بر زبان نیآورد. همه این فاجعه در دولت احمدی نژاد که تحت حمایت رهبر و سپاه بود بوجود آمد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: