ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حکومت هنوز نمی خواهد پنبه را از گوشش در آورد

3 خبر نوروزی، درکنار هم

سونامی بزرگ اجتماعی است

 
 
 
 

 

سه خبر نوروزی را که در زیر می آوریم، اگر در کنار هم قرار بدهیم، نشانه های همان سونامی بدست می آید که پس از سیل جاری باید در انتظار آن بود. تبلیغات پوچ و تکراری در جمهوری اسلامی، مقابله با تاریخ و فرهنگ کهن ایران و... سهم مهمی در شکل گیری این سونامی داشته است.

تعطیلات نوروزی فصل رونق سینماهاست و به همین دلیل فیلم "تختی" را در همین ایام اکران کردند و حالا خبرگزاری های داخلی می نویسند که کم فروش ترین فیلم سینمائی در آغاز سال جدید همین فیلم بوده است. چرا؟ پاسخ ساده است: جمهوری اسلامی سعی کرده تختی را به سود خود مصادره کند.

امسال نوروز و تحویل سال را مردم در حافظیه و تخت جمشید، علیرغم همه محدودیت های حکومتی با شکوه تر از هر سال دیگری برگزار کردند و اگر نبود سیل شیراز، ای بسا که این شکوه و هجوم مردم به شیراز جلوه بیشتری هم پیدا می کرد.

در کنار خبر بالا، باز هم خبرگزاری های داخلی گزارش  داده اند که نوروز امسال فقط 27 هزار مسافر نوروزی به "خمین" که زادگاه آیت الله خمینی است سفر کردند. چرا؟ پاسخ این سئوال هم ساده است: مردم همه فاجعه حاکم در جمهوری اسلامی را حاصل انقلاب 57 میدانند و آیت الله خمینی را رهبر این انقلاب. نسل بعد از انقلاب نمی داند در سال انقلاب چه گذشت و در سالهای رهبری آیت الله خمینی ایران در چه شرایط و موقعیتی بود. آنها امروز را می بینند و قلع و قمع همه یاران آقای خمینی و دولتمردان دوران او را و به همین دلیل او را تمام شده و فاجعه حاکم را زنده و جاری می بینند. فقر و ثروت افسانه ای را می بینند و شعار "حکومت مستضعفان" را مسخره می کنند. فساد و دزدی حکومتی را می بینند، سرکوب و اقدامات ارتجاعی را می بینند، امثال علم الهدا را می بیننند، خودسری های رهبر جمهوری اسلامی را می بینند ... و با دیدن این مجموعه چه انگیزه ای می ماند برای رفتن به خمین و دیدن خانه و زادگاه آیت الله خمینی؟

سه خبری که به آنها اشاره شد را در منتخب اخبار فرهنگی امروز پیک نت می توانید بخوانید.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: