ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 فروردین

در واکنش به تازه ترین تهدید امریکا

زبان دیپلماسی را در کنار

قدرت نظامی باید به کار گرفت

 
 
 
 
 

 

تهدید امریکا به قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست "سازمان های تروریستی" علیرغم هر نظری که مردم ایران در باره سپاه داشته باشند، اقدامی است تروریستی از سوی امریکا نظیر اقدامات مشابه این کشور برای دخالت در امور داخلی کشورها و به راه انداختن جنگ های منطقه ای با هدف سلطه بر هر کشوری که اندک استقلالی می خواهد داشته باشد.

بجای هر نوع واکنش تبلیغاتی و جنجالی که بلافاصله از سوی فرمانده کل سپاه شروع شده، باید از مجاری قانونی و بین المللی علیه این اقدام بی سابقه امریکا علیه نیروی نظامی یک کشور وارد عمل شد. جمهوری اسلامی باید دیپلماسی را به خدمت بگیرد، درعین حال که از قدرت دفاعی کشور نباید عدول کند.

اگر تهدید امریکا عملی شود (که ظاهرا از بیستم فروردین می  خواهد عملی شود) نخستین رویاروئی های نظامی با سپاه می تواند به بهانه مقابله با تروریسم در عراق و سوریه و خلیج فارس آغاز شود. همچنان که فشار امریکا به کشورهای اروپائی برای همگامی با آن کشور نیز آغاز خواهد شد و شاید پیش از آن، فشار به کشورهای تابع امریکا در منطقه.

فرمانده سپاه در واکنش به احتمال قرار گرفتن نام سپاه در فهرست "سازمان‌های تروریستی" از سوی امریکا گفته است که در این صورت نیروهای آمریکایی درغرب آسیا "دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت." اگر آمریکایی‌ها دست به چنین حماقتی بزنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور کار قرار خواهد داد."

این سخنان فرمانده سپاه، که مشابه سخنرانی  های تبلیغاتی و تهدید آمیز رهبر جمهوری اسلامی است، مصداق ضرورت آن توصیه به دیپلماسی و پرهیز از حرف های تهدید آمیز و تبلیغاتی است که در بالا آمد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: