ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حزب حاکم نمی خواهد استانبول را از دست بدهد!

انتخابات شهرداری استانبول

به خواست اردوغان تجدید می شود؟

 
 
 
 
 

 

رئیس جمهور ترکیه نمی خواهد نتیجه انتخابات شهرداری استانبول را قبول کند. حزب عدالت و توسعه که وی رهبر آنست نتوانست انتخابات استانبول را ببرد. همچنان که نتوانست در دو شهر بزرگ دیگر ترکیه یعنی آنکارا (پایتخت) و ازمیر نتوانست پیروز انتخابات شود.

تاکنون به خواست اردوغان (رئیس جمهور) دو بار بخشی از صندوق های رای و آراء باطله انتخابات در استانبول بازشماری شده اما این بازشماری ها نیز نتوانسته در نتیجه کلی انتخابات تاثیر بگذارد و حالا اردوغال ساز دیگری کوک کرده و خواهان تجدید انتخابات استانبول شده است. حزب کمونیست ترکیه که گفته می شود در یک خطای تاکتیکی بصورت مستقل در انتخابات استانبول نامزد معرفی و 10.500 رای کسب کرد، در صورت تجدید انتخابات استانبول قصد دارد از نامزد اپوزیسیون حمایت کند.

ناظران تحولات ترکیه معتقدند که حزب حاکم در انتخابات استانبول حتی محتاج یک رای اضافی بود و اگر حزب کمونیست ترکیه 10 هزار و 500 رای خود را در همان مرحله به نامزد اپوزیسیون داده بوئد حالا اردوغان نمی توانست تجدید انتخابات را مطرح کند.

این حزب در بیانیه ای اعلام کرد: "نامزد حزب جمهوریت خلق پیروز انتخابات محلی در استانبول است و هرچه زودتر باید استوارنامه اش داده شود. در غیر اینصورت حزب کمونیست ترکیه با توجه به مواضع حزب جمهوریت خلق مسئولیت و وظایف سیاسی اش را بعمل خواهد آورد." 
به عبارتی حزب کمونیست ترکیه آشکارا اعلام داشت که در صورت تجدید انتخابات در استانبول با حداقل 10.500 رای، که تعیین کننده است، در کنار "اکرم امام اوغلو" نامزد حزب جمهوریت خلق قرار خواهد گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: