منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 فروردین ماه 1398

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار فرهنگی – هنری

 

 

محمدعلی کشاورز، از بزرگان تکرار نشدنی تئاتر ایران است که تولد 89 سالگی خود را برگزار کرد. خبرگزاری ایسنا مصاحبه کوتاهی با او کرده است. کشاورز در این مصاحبه می گوید:

 

زندگی به من آموخت که روزهای تلخ و شیرین از سر این ملک عبور می‌کند و تنها چیزی که می‌ماند سرزمینمان است که برای سرافرازی آن باید از جان مایه گذاشت.

حضرت حافظ فرمودند

 ایام غم نخواهد ماند.

ایران هویت تک تک ما را در خود جا داده و گذشته و آینده با نام آن گره خورده است. می‌دانم که فروردین تلخی را به واسطه سیل پشت سر گذاشتیم اما یازده ماه دیگر در پیش است که می‌توانیم با مهر و عشق و همت آن را بسازیم.

اگر هزار بار دیگر متولد شوم حرفه‌ای که پیشه می‌کنم هنرپیشگی است، چرا که هیچ چیزی به اندازه بازیگری مرا خوشحال  و فاصله من را با مردم کم نمی‌کند.

 

کشاورز در ۵۰ فیلم سینمایی ظاهر شده و در بیش از ۳۰ سریال تلویزیونی و چندین تئاتر و تله‌تئاتر نقش آفرین بوده است. از جمله در سریال موفق دائی جان ناپلئون.

«خشت وآینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» «هزاردستان»، «افسانه سلطان وشبان»، «سربداران»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و «روشن‌تر از خاموشی» از جمله یادگارهای کشاورز است.

کشاورز در مصاحبه با ایسنا از جوانی و عشق خود به هنرپیشگی می گوید و اضافه می کند که در رشته پزشکی در دانشگاه قبول شده بود اما بعد از رفتن به اتاق تشریح از ادامه این رشته منصرف شد.

 

 

"لاله زار" جان گرفت!

https://www.isna.ir/news/98012610866

بازگشایی تئاتر نصر

https://www.isna.ir/photo/98012611004

محمد علی کشاورز در سالروز تولدش / «ایام غم نخواهد ماند»

https://www.isna.ir/news/98012611241

آوازخوانی "ایرج" در گردهمایی هنرمندان متولد فروردین

https://www.isna.ir/news/98012611254/

کنسرت کیهان کلهر

https://www.isna.ir/news/98012611020

لطفعلی خان زند قربانی غرور یا دسیسه وزیر اعظم؟

http://aftabnews.ir/fa/news/584687/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: