ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنگوی دولت: لغو تحریم ها نزدیک است

امریکا می خواهد با زیرکی

پایش را لای در نشست ۱+۵ بگذارد

 
 
 

 

 

وزیر خارجه جدید آمریکا در مصاحبه با بی بی سی انگلیسی گفت که آمریکا قصد دارد در نشست غیررسمی گروه ۱+۵ با ایران شرکت کند و چنین نشستی نخستین گام‌ها برای باز کردن مسیر دیپلماسی برای حل مساله هسته‌ای ایران خواهد بود. او اضافه کرد که با سه کشور اروپایی مذاکرات کرده و همسو شده است. اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای بازگردد، آمریکا نیز همین کار را خواهد کرد.

ایران الان خیلی نزدیک به تولید مواد شکافت‌ پذیر لازم برای ساخت سلاح اتمی است. یعنی تنها چند ماه با آن فاصله دارد.

شرکت غیر رسمی امریکا در اجلاس برجام که وزیر خارجه امریکا مطرح کرده یک فرار به جلوست به این معنا که قبل از لغو تحریم ها می خواهد پای خود را لای در نیمه باز بگذارد و بعد برای لغو تحریم ها پشت میز مذاکره چانه زنی کند. تصور نمی شود که دولت روحانی به این پیشنهاد وزیر خارجه امریکا تن بدهد و نباید هم بدهد. تحریم ها پس از بیرون آمدن امریکا از برجام اعلام شده و طبیعی است که امریکا برای بازگشت به گذشته باید ابتدا این تحریم ها را لغو کند. ایران نیز پس از خروج امریکا از برجام و مدت ها پس از اجرای تحریم ها غنی سازی را افزایش داد و نه همزمان با خروج امریکا از برجام. بنابراین طبیعی است که ایران خواهان لغو همزمان تحریم ها و غنی سازی باشد.

اشاراتی که سخنگوی دولت "ربیعی" روز گذشته کرد نیز نشان میدهد که امریکا در آستانه قبول واقعیت بالاست. ربیعی که یک سخنگوی ساده نیست و چند دوره وزیر و مشاور رئیس جمهور (دوران خاتمی) و از مدیران با سابقه اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی است روز گذشته گفت:

«با اطمینان پیش‌بینی می‌کنیم تمامی تحریم‌ها در آینده نزدیک لغو میشود. باوجود کش و قوس‌های دیپلماتیک که مقدمه طبیعی بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات و از جمله لغو تمامی تحریم‌ها در آینده نزدیک است، ابتکارهای دیپلماتیک به خوبی و تا رسیدن به نتیجه مطلوب عمل خواهند کرد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: