ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی خامنه ای در دیدار با خبرگان

اگر برجامی ها به تعهداتشان

بازگردند، ما هم باز میگردیم!

 
 
 

 

 

نمایندگان مجلس خبرگان پس از اجلاس روز گذشته به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفتند و همه با ماسک و حفظ فاصله کرونائی روی صندلی ها نشستند. در این دیدار علی خامنه ای درباره موضوع روز، یعنی برجام، سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران و فعالیت های اتمی ایران گفت: 

مجلس قانونی را تصویب و دولت هم از آن استقبال کرد و تا دیروز نیز کارهایی را که باید انجام می‌شد، انجام دادند و انشاء الله فردا نیز یک مورد دیگر از این قانون انجام خواهد شد. (خروج  از پرتکل الحاقی)

اختلاف برداشتی که مجلس از کار دولت (تفاهم با آژانس اتمی) دارد، قابل حل است و باید دو طرف، قضیه را با همکاری یکدیگر حل کنند و نباید دوصدایی باشد.

آن دلقک صهیونیست بین‌المللی دائم می‌گوید ما نمی‌گذاریم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، در حالی که باید به او گفت اگر جمهوری اسلامی تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای داشت، او و بزرگ ‌تر از او هم نمی‌توانستند مانع شوند.

وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دیگران هم با او همراهی کردند، با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد و بتدریج بخشی از آنها را کاهش داد که البته این موارد نیز در صورت عمل کردن آنها به وظایف‌شان قابل برگشت است.

ما برای کسب توانایی‌های هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور مصمم هستیم و به همین علت، حد غنی‌سازی ایران 20  درصد نخواهد بود و تا هرجا که لازم و نیاز کشور باشد اقدام خواهد کرد مثلاً برای پیشران هسته‌ای یا کارهای دیگر ممکن است غنی‌سازی را به 60 درصد هم برسانیم.

البته یک قرارداد چندساله‌ای گذاشته شده که اگر آنها عمل کنند ما هم تا همان چند سال عمل خواهیم کرد اما غربی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ما بدنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. موضوع سلاح هسته‌ای بهانه است، آنها حتی با دستیابی ما به سلاح‌های متعارف هم مخالفند چون می‌خواهند مؤلفه‌های قدرت را از ایران بگیرند.

نیروگاههای هسته‌ای برای تأمین انرژی سالم‌تر، تمیزتر و ارزان‌تر یکی از مهمترین منابع انرژی در آینده نه چندان دور خواهند شد، غنی‌سازی را نمی‌شود آن روز شروع کرد بلکه باید از امروز برای نیاز آن زمان آماده شد. غربی‌ها می‌خواهند در روزی که ایران به انرژی هسته‌ای نیاز پیدا می‌کند، محتاج آنها باشد و آنها این نیاز ما را وسیله‌ای برای تحمیل، زورگویی و باج‌خواهی‌های خود قرار دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: