ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جلسه برجام

یک گام عقب نشینی ایران

برای قبول گفتگو با امریکا 
 
 
 
 

 

در آستانه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز گذشته بصورت مجازی در مقر آژانس در وین با موضوع فعالیت های اتمی ایران آغاز شد، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های غربی نوشت:

ایران پیشنهاد شرکت در جلسه برجام با حضور امریکا بعنوان مهمان را رد کرد، اما  با یک گام عقب نشینی. ایران اعلام کرده بود که لغو همه تحریم ها همزمان با بازگشت ایران به سطح غنی سازی پیش از لغو برجام از سوی ترامپ شرط بازگشت امریکا به برجام است. اما اکنون پیشنهاد می کند که اگر امریکا پیش از ورود به جلسه برجام بعنوان مهمان تضمین بدهد که پس از این جلسه و گفتگوها برخی از تحریم ها را لغو خواهد کرد ایران هم خود در این جلسه شرکت می کند و هم امریکا بعنوان مهمان جلسه را می پذیرد. بنابراین پاسخ منفی ایران، به معنای نا امیدی نسبت به مذاکرات نیست.

ترامپ 800 نهاد و فرد ایرانی را تحریم کرد و ایران از دولت بایدن می خواهد که این تحریم  ها را لغو کند و به گروه برجام بازگردد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: " دلیل خودداری ایران از شرکت در گفتگوهای غیر رسمی، طبق اعلام وزارت امور خارجه ایران ، مواضع ناشیانه برخی دولت ها است."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: