ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 اسفند

هر مصاحبه و اظهار نظری

این روزها انتخاباتی است!

 
 
 

 

 

هنوز 1400 آغاز نشده و تعطیلات نوروزی پشت سر نمانده، مصافی که باید در طول این تعطیل تدارک دیده میشد، از هم اکنون آغاز شده و نسیم بهاری گویا می خواهد به توفان سیاسی تبدیل شود. از هر مصاحبه و سخنرانی و اظهار نظری در این روزها بوی انتخابات ریاست جمهوری به مشام می رسد. مصاحبه ظریف با رسانه های داخلی تند و تیز شده، مطهری نامه ای دقیق و قانونی خطاب به نمایندگان مجلس کنونی نوشته و مجمع مصلحت را مجلس سنا (دوران شاه) معرفی کرده، تاج زاده دفاعی جانانه از نامه ای کرده که محمد خاتمی اخیرا برای رهبری نوشته است. سردار سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء استعفاء داده و سردار حسین دهقان که از سرداران دارای سوابق حضور در دولت های هفتم، هشتم و نهم در کابینه ها بود و جلوتر از بقیه خود را نامزد انتخابات 1400 معرفی کرده بود، کم خبر شده، اما نه باندازه سردار قالیباف که این روزها سخت در لاک خودش فرو رفته و ظاهرا دندان رئیس جمهور شدن را کشیده و یا لوُلوُی (پرونده عیسی شریفی قائم مقامش در شهرداری) را نشانش داده اند تا پا را از گلیمی که در مجلس برایش پهن کرده اند درازتر نکند. رئیسی همچنان حرف های شعاری و بکلی حاشیه ای و کلی می زند و ظاهرا نمیخواهد نقد (قوه قضائیه) را رها کرده و نسیه (ریاست جمهوری) را که معلوم نیست در انتخابات آن برنده شود بچسبد. ضمن این که برای نشستن بر کرسی رهبری به مصاف بزرگتری هم می اندیشد.

سردار سعید محمد که ظاهرا یگانه نامزد سپاه برای ریاست جمهوری است، همین روزها برای از میدان بدر کردن بقیه سرداران مدعی 1400 گویا لای پرونده عیسی شریفی قائم مقام قالیباف در شهرداری تهران را باز کرده است.

او که فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا بوده، گزارش مفصلی را در سه بخش در اختیار شورای نگهبان گذاشته است. آن گوشه پرونده ای که او باز کرده مربوط به فساد موسوم به «پروژه یاس» است که در آن اسنادی از تخلفات پیچیده و چند لایه مدیران وقت شهرداری تهران در زمان قالیباف و ۲۵مسئول دیگر وجود دارد. او با این اقدام کار شورای نگهبان برای رد صلاحیت قالیباف را – در صورتی که همچنان در آرزوی پوشیدن ردای ریاست جمهوری باشد- آسان کرده است. سایت "عماریون" نوشته است که این گزارش نیمی از فقهای شورای نگهبان را برای تائید صلاحیت قالیباف مردد کرده است.

فعلا همه این بحث ها در محافل حکومتی است و در جامعه بازتابی ندارد. مردم فعلا درگیر گرانی و نتایج تحریم اند و اخبار شکست تحریم ها و انتقال پولهای بلوکه شده ایران از خارج به داخل و گشوده شدن گره گرانی برایشان مهم تر از انتخابات است. شاید با گشوده شدن این گره و فروکش کردن تب "کرونا"، انتخابات به موضوع روز مردم هم تبدیل شود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: