ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنگوی شورای نگهبان

رئیس جمهور آینده میتواند

نظامی باشد اما بدون لباس نظامی!

 
 
 

 

 

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که عملا بلندگوی احمد جنتی دبیر شورای نگهبان است، روز گذشته در واکنش به بحث هائی که این روزها درباره نامزدی فرماندهان سپاه برای انتخابات ریاست جمهوری درایران جریان دارد، چند نکته ای را در یک نشست خبری مطرح کرد. نکاتی او که مطرح کرد هیچ حرف تازه ای نیست و بارها در گذشته بدان عمل هم شده است. از جمله این که کسانی که سابقه نظامی داشته اند، می‌توانند در انتخابات کاندید شوند. (بارها دو سرلشگر سپاه رضائی فرمانده کل سپاه در جریان جنگ با عراق و شمخانی فرمانده نیروی دریائی) نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده و البته شکست هم خورده اند!

کداخدائی اضافه کرد: «منع قانونی برای کسانی که سابقه نظامی داشته اند وجود ندارد و اگر انتخاب شوند قطعا دیگر نظامی نخواهند بود. اما دخالت نظامیانی که جهت گیری داشته باشند در سیاست‌های کلی رهبر انقلاب ممنوع شده است.»

این که اگر یک سردار سپاه در انتخابات 1400 پیروز شود لباس نظامی اش را در می آورد تا بعدا اگر لازم شد دوباره بپوشد، یک بازی با الفاظ است. همچنان که بند دوم صحبت های او بازی با الفاظ است. این که دخالت نظامیانی در سیاست های کلی رهبری ممنوع است! از ایشان باید پرسید آن نظامی ها که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود، سیاسی نیستند و جهت گیری سیاسی ندارند؟ اگر نیستند و ندارند، برای چه هدف و منظوری و با کدام پشتوانه سیاسی وارد صحنه می شود و یا پس از شکست در انتخابات دوباره لباس پوشیده و به سپاه باز می گردند؟

معلوم نیست امثال کداخدائی درباره شعور مردم چگونه فکر می کنند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: