ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ابعاد بحرانی که گریبان امریکا را گرفته

حمله به کنگره امریکا

بهانه سرکوب آزادی ها میشود

 
 
 

 

 

نویسنده و دانشمند معروف «مایکل لیند» نویسنده و تحلیلگر امریکائی شرایط امروز آن کشور را ترسیم کرد و وبسایت روسی "بنیاد فرهنگ استراتژیک" آن را منتشر کرده است. او در باره بحران  های امروز امریکا معتقد است:

 

هویت آمریکایی ها بین گروه های مذهبی، جنبشهای قومی و نژادی و موضوعاتی مانند حقوق زنان و دگرباشان جنسی تقسیم شده است. این بحران هویت ناهنجاری های اجتماعی را هم در کنار خود دارد. از جمله نابسامانی نرم های اجتماعی و نهادها، در فعالیت های پر تب و تاب رسانه ها، در به بازی گرفتن توده های مردم با کمک پولهای مشکوک.

در کنار این بحران ها، باید افزود که اکنون میزان باروری برای آمریکایی‌ها 77/1 است اما در میان مهاجران بسیار بالا تر. کرونا باعث تعطیل شدن بسیاری از مشاغل و سونامی بیکاری شده است. همه وعده ها در باره محل کارها و شغل های جدید در آمریکا درچارچوب «اقتصاد دانش بنیان» دروغ از آب درآمده است. فساد و رشوه خواری نیز به پدیده ای سیستماتیک در زندگی آمریکایی تبدیل شده است. «فاینشال تایمز» می نویسد فساد و رشوه خواری در همه عرصه های زندگی آمریکایی رخنه کرده است.

پژوهش «دمکراسی در دوران تیره و تار» که توسط  موسسه مطالعات پیشرفته در زمینه فرهنگ دانشگاه ویرجینیا انجام شده نشان میدهد که 70 درصد پاسخ دهندگان معتقدند کشورشان دچار بحران شده است. 87 درصد معتقدند که «رویدادهای سیاسی امروز امریکا سرگرمی است و نباید آنرا جدی گرفت». 76 درصد متقاعد شده اند که مسئولان نگران آنچه که مردم عادی فکر می کنند نیستند و 60 درصد خود را بیگانه از روندهای سیاسی احساس می کنند.

روزنامه نگاربرجسته «گلن گرین والد» هشدار می دهد که همانند رویداد یازده سپتامبر از حمله به کاپیتول برای سرکوب باز هم بیشتر حقوق و آزادی های شهروندان استفاده خواهد شد. مدتها است روشن بود که در دوران پس از ترامپ رسانه هایی که می کوشند بینندگان را در چنگال خود نگه دارند و مقامات دولتی‌ای که بدنبال افزایش قدرت خود هستند، آنچه را که ممکن است انجام خواهند داد تا مردم از خروجی «سمت راست» بیرون بروند. در آمریکا تهدید واقعی استبداد وجود دارد. تهدید از سوی مونوپولیست هاست که ائتلاف حاکم نئولیبرالیسم آمریکا را تشکیل داده اند و رسانه های کورپراتیو (رسانه های الکترونیکی یا چاپی که برای شرکت های معین یا اهداف اجتماعی خدمت می کنند.مترجم)، وال استریت، جامعه اطلاعاتی آمریکا، غولهای فناوری «فیسبوک»، «آمازون»، «گوگل» و «اپل» جزو این ائتلاف هستند. جامعه آمریکا باید برای دوران تیره و تار آماده شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: