ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ترکیه و فرانسه دست های

خود را برای آشتی دراز کردند

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 
 
 

 

 

روزنامه اومانیته روز گذشته نوشت:

وزیر امور خارجه ترکیه برای عادی سازی روابط با اروپا و حل مسئله "پناهندگان" در بروکسل است. آیا مقامات اروپا از اردوغان حمایت میکنند؟

"مکرون "در مقابله با اردوغان ابتدا خوب پیش رفت، اما اکنون باد ملایم مطلوبی برای اردوغان  می وزد. تنش بین مکرون و اردوغان، پس از آنکه آنها در طول سال 2020 به یکدیگر پرخاش کردند، در تابستان به اوج رسید، اما اکنون وزیر خارجه ترکیه آمده تا به این تنش خاتمه بدهد. گویا اردوغان به دنبال  فرصتی است برای از سرگیری روابط خود با فرانسه و دراین باره عجله نیز دارد. وزیر امور خارجه ترکیه "چاووش اوغلو" حامل سلام ویژه اردوغان برای رئیس جمهور فرانسه "مکرون" بود فاش کرد که ماکرون نیز یک "نامه  بسیار مثبت" برای اردوغان ارسال کرده است و آمادگی خود را برای گفتگو با اردوغان اعلام کرده است.

سیگنال داده شده توسط رئیس جمهور فرانسه روشن است  و آنگونه که باید توسط رئیس جمهور ترکیه دریافت شده است: بروکسل به آنکارا نیاز دارد. حمله به شمال سوریه و استقرار شبه نظامیان اسلامگرا در آن منطقه، سرکوب کردها در سوریه با هماهنگی عراق، نقص تحریم تسلیحاتی لیبی، حفاری در شرق مدیترانه و تنش با یونان و قبرس یا حتی حوادث خطرناک درگیری با ناوگان فرانسه مهم نیست. حتی کمک های تسلیحاتی و نظامی به اسلامگرایان در سوریه که به آذربایجان علیه ارمنستان.

پنجشنبه گذشته "چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه برای دیدار با رئیس دیپلماسی اروپا ،" ژوزپ بورل "،  رئیس شورای اروپا  "چارلز میشل" ، و دبیرکل ناتو  "جنس استولتنبرگ" در بروکسل بود.

ترکیه می خواهد درباره تجدید پیمان مهاجرت "پناهندگان " منعقد شده با اتحادیه اروپا بحث کند. سلاح دیپلماتیک مهیب از زمانی که آنکارا تقریباً 4 میلیون پناهنده را در خاک خود نگه داشته است. این سلاح باعث نگرانی رهبران اروپا است. به همین ترتیب، ناتو نمی تواند این عضو برجسته ترکیه را نادیده بگیرد بویژه که این عضو تمایلات خود را به نزدیک به روسیه و چین پنهان نمی کند. وزیر امور خارجه لوکزامبورگ "ژان آسلبورن" به خوبی می گوید که "هیچ کس قصد ندارد به همه خواست های ترکیه پاسخ مثبت بدهد" اما این همان چیزی است که به نظر می رسد در حال رخ دادن است.

https://www.humanite.fr/turquie-malgre-les-tensions-leurope-ne-peut-decidement-rien-refuser-ankara-699109?fbclid=IwAR2Cs38djAwbCfYOvmD8czZtY9glbcgP5jPqq-Wxb9mGZvEJneegJFo2Qnc


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: