ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شرط بازگشت به برجام

 پیام امریکا و ایران به یکدیگر

اول تو "ول کن" تا من "ول کنم"!

 
 
 

 

 

ماجرای بازگشت به امریکا به برجام و نشستن پشت میز مذاکره ای که نمایندگان ایران نیز پشت همان میز نشسته اند، در این روزها که بایدن در کاخ سفید جایگزین شده تبدیل شده به مصداق کامل این طنز

«یک آخوند با یک کلاه مخملی دعواشان شد. کلاه مخملی ریش آخونده را گرفت و آخونده هم بیضه کلاه مخملی را. این به اون می گفت ول کن، اون به این اول تو ول کن»

حالا هم  بلینکن که وزیر خارجه امریکا شده می گوید: اول باید جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی اش باز گردد تا بعدا ما به برجام بازگردیم. ظریف و روحانی هم از تهران می گویند، اول باید امریکا بازگردد و بعد ما پشت میز مذاکره ای بنشینیم که امریکا هم پشت آنست.»

آن تعارف جمهوری اسلامی که "اول شما بفرما" معنای حقوقی اش اینست که هر تصمیمی (تحریم ها) امریکا پس از خروج از برجام گرفته باید لغو شود. بایدن و بلینکن هم کاملا بر این نکته واقف اند و به همین دلیل می خواهند بدون لغو تحریم ها به برجام باز گردند تا در آنجا چانه زنی ها را بر سر گرفتن امتیازهای تازه و سپس لغو تحریم ها شروع کنند. در راس این چانه زنی ها کاهش غنی سازی اورانیوم و اگر زورشان برسد پیش کشیدن تولید موشک های دور برد دارای توان حمل کلاهک هسته ایست.

حالا کدامشان با تضمین ادامه نیافتن دعوا ریش و بیضه یکدیگر را رها خواهند کرد؟

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: