ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با احمد مازنی

اصولگرایان امام زمانی

همان انجمن حجتیه اند!

 
 
 

 

 

عکس: از راست به چپ : مازنی، شیخ محمود حلبی بنیانگذار حجتیه، آقاتهرانی رهبر پایداری شیخ تقی گیوه چی معروف به مصباح یزدی.

 

احمد مازنی (متولد ۱۳۴۰ در بندرگزنماینده مجلس هم که نتوانست به مجلس یازدهم راه یابد، مصاحبه ای کرده که روزنامه شرق آن را منتشر کرده است. معاون سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و مؤسس انجمن اسلامی هاشمی‌نژاد در مشهد است. (هاشمی نژاد از قربانیان موج ترورهای دهه 60 است و اگر زنده مانده بود امام جمعه شدن علم الهدا و تولیت رئیسی ممکن نبود) . مازنی که او را می تواند اصلاح طلب معرفی کرد در این مصاحبه گفته است:

 

‌شرق: شما در گفتگویی گفته بودید بخشی از جریان اصولگرایی ریشه در تفکرات انجمن حجتیه دارد.

مازنی: انجمن حجتیه تشکیلاتی است که در زمان شاه به‌عنوان مبارزه با بهاییت و طرح مسئله ظهور تشکیل شده بود. این انجمن دین را از سیاست جدا می‌دانست و مورد حمایت رژیم سابق بود و نفوذ زیادی هم داشت و مخالف انقلاب اسلامی بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره امام انجمن حجتیه به سمت تعطیلی رفت؛ چون امام مخالف این جریان بود و معتقد بودند این گروه گرایش‌شان این است که باید فساد زیاد شود تا امام زمان ظهور کند. جریانی که اکنون به‌عنوان جریان انحرافی تعریف شده (باند احمدی نژاد) و الان هم در طیف تندرو جبهه اصولگرایی (پایداری) حضور دارند، درباره مسئله ظهور امام زمان (عج) به شکل خیلی غیرمنطقی بحث می‌کنند و جوانان زیادی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. مثلا زمانی پیگیر این بودند که جاده حرم تا حرم قم به جمکران درست شود و ما باید زودتر بودجه این کار را تأمین کنیم؛ چون امام زمان به‌زودی می‌آید و جاده باید درست شود. شما ببینید تفکری این‌قدر انحرافی فکر می‌کند و به این شکل برای ظهور وقت تعیین می‌کند. این کار‌های مشکوک همان تفکرات انجمن حجتیه با رنگ ‌و ‌لعاب انقلابی است و رنگ‌ و بوی جبهه و جنگ هم به خودشان داده‌اند و نیرو‌های افراطی و تندی را به‌عنوان سخنران خودشان در نظر گرفته‌اند و نسل نوجوان را به سمت تفکرات انجمن حجتیه می‌برند. البته بخشی از جریان اصولگرایی به دلیل منافعی که از این جریان دارد، در مقابل آن سکوت می‌کند، جریانی که خیلی وقت‌ها با خشونت و اِعمال زور مسائل‌شان را پیش می‌برند و حتی خودشان را دیگر اصولگرا هم نمی‌دانند و خودشان را نیروی انقلاب می‌نامند و به نظر من این همان جریان حجتیه‌ای است .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: