ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دفاع آسمانی ایران  ضعیف است

سامانه "رزونانس" ایران

چرا حریف اف 35 اسرائیل نشد؟

 
 
 

 

 

روسیه یک سامانه راداری بنام «رزونانس» به ایران فروخته است که تا پیش از حادثه جمعه شب در غرب تهران توانسته بود هواپیماهای اف-۳۵ آمریکایی را در نزدیکی مرزهای ایران شناسایی کند.

الکساندر استوچیلین، معاون مدیر پژوهشگاه رزونانس به خبرگزاری تاس گفت: «در جریان رخدادهای معروف اول امسال» جنگنده‌های بسیار پیشرفته نسل پنجم آمریکا، معروف به «جنگنده تهاجمی مشترک» (جی‌اس‌اف) از سوی ایران ردیابی شد.

بین این سامانه و سیستم پاتریوت رقابت تنگاتنگی وجود دارد.

سامانه رزونانس یک سیستم راداری با بسامد بسیار بالا است که برای هشدار سریع علیه نزدیک شدن هواپیمای رادارگریز و موشک‌های کروز رادارگریز طراحی شده است.

این سامانه شامل چهار کانتینر آنتن‌دار 90 درجه ای است که مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند. حداکثر برد رزونانس ۱۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند تا پانصد هدف را ردگیری کند.

در حال حاضر غیر از ایران، الجزایر و مصر نیز این سامانه را دریافت کرده‌اند. «نشنال اینترست» می نویسد که این سیستم راداری دست ‌کم از سال گذشته میلادی به ‌طور تمام ‌وقت در حریم هوایی ایران فعال بوده است.

الکساندر استوچیلین، گفته است خدمه این رادار در ایران اطلاعات مربوط به مسیر پرواز اف-۳۵ را «به‌طور واضح مخابره می کنند و به این خاطر طرف مقابل تاکنون دست به هیچ اقدام بازگشت ‌ناپذیری از نوع اقدامی که می‌توانست به جنگی بزرگ منجر شود نزده است.

در اوائل شهریور ماه گذشته روزنامه کویتی بنام "الجریده" نوشت که جنگنده‌های اف-۳۵ اوایل ماه جاری وارد حریم هوایی ایران شدند. شاید پیش از بازگشت به پایگاه‌شان در افغانستان .

سایت خبری آی۲۴نیوز نیز گزارش داده که ماهواره‌های روسی ممکن است از مسیر حرکت این جنگنده‌ها فیلمبرداری کرده باشند.

اسرائیل از معدود کشورهایی است که جنگنده اف-۳۵ آمریکایی را در اختیار دارد و دومین اسکادران اف-۳۵ نیروی هوایی اسرائیل نیز آماده عملیات شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: