ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آنها که نام نیکشان

سینه به سینه نقل می شود

 
 
 

 

 

کانال تلگرام مصطفی تاج زاده همراه با این چند فراز از نظرات آیت الله منتظری فیلمی کوتاهی را هم درباره دیدارها و نماز جمعه های آیت الله منتظری و حضورش در جبهه های جنگ را منتشر کرده است:

زنده‌یاد آیت‌الله منتظری:

- اینکه می‌بینیم می‌گویند مردم زده شده‌اند، زدگی مردم بسیار تقصیر ما آخوندها است. ما آخوندها بی‌رودربایستی خوب امتحان نداده‌ایم.

- ما آخوندها فهماندیم با اینکه به مردم می‌گوییم طالب دنیا نباشید، طالب حق باشید؛ خودمان پا روی حق می‌گذاریم برای مقام دنیا، برای خانه کذایی، برای اینکه یک ماشین به ما بدهند، برای اینکه....، ما فهماندیم این را.

- چنانچه مردم از دین زده شده‌اند، برای این است که مردم دلشان از ما گرفته است. وقتی‌که می‌بینند ما خودمان برخلاف گفته‌هایمان عمل می‌کنیم، قهرا زده می‌شوند.

 -اگر می‌خواهیم مردم را نگه داریم، دردرجه اول ما آخوندها باید واقعا و عملا بفهمانیم که ما اهل دنیا نیستیم، ما برای مقام نمی‌دویم، ما برای ماشین نمی‌دویم. ما حاضریم گرسنگی بکشیم ولی از حق دفاع کنیم.

 - گاهی اوقات آن اوائل انقلاب را من مدام یادم می‌آید، آن روزهای اوایل انقلاب، این‌قدر حسرتش را می‌خورم. از روحانی و بازاری و پاسدار و نمی‌دانم همه، اصلا واقعا فقط طالب بودند که اسلام پیش برود، حق پیش برود.

- اگر این انقلاب از دست برود به‌خاطر من و شمای آخوند است بی‌رودربایستی، که خوب امتحان [پس] ندادیم و مردم را از دست دادیم. اگر مردم از دین و روحانیت زده شوند، ما چهارتا آخوند چه‌کار می‌توانیم بکنیم؟

(در این فیلم شخصیت هائی را می بینید که ترور شدند مانند آیت الله بهشتی، حجت الاسلام باهنر، آیت الله مفتح، رجائی و یا بتدریج از صحنه حذف و حصر شدند مانند میرحسین موسوی و یا فوت کردند مانند آیت الله خمینی و  احمد خمینی ، آیت الله مشکینی و ...)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: