ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تا 10 روز آینده

ایران و امریکا بیانیه مشترک

درباره بازگشت به برجام میدهند؟

 
 
 

 

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مشاوران اوباما در دوران ریاست جمهوری اش نوشت: «من معتقدم مقام‌های رسمی کاخ سفید در روزهای گذشته با همتایان ایرانی خود به شکلی ارتباط گرفته و احتمالا گفتگو کرده‌اند.»  من اعتقاد دارم که دولت بایدن می‌تواند برای نشان دادن حسن نیت خود به تهران بلادرنگ بخشی از تحریم‌های ایران را لغو کند. بعد دو طرف می‌توانند با کمک اروپایی‌ها بنشینند و درباره گام‌های بعدی که باید برداشته شود مذاکره کنند. این همان نکته‌ای است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم درباره نقش اتحادیه اروپا در هماهنگ کردن گام‌های ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای بر آن تاکید کرده بود.

الجزیره نیز نوشت: در سایه فرصت محدود دولت جدید آمریکا برای نجات برجام، به نظر می رسد بایدن که تمایل زیادی برای احیاء این توافق دارد، بزودی برنامه خود را اعلام کند.

الجزیره به نقل از یک دیپلمات سابق اتحادیه اروپا اضافه کرد:

21 فوریه به سرعت در حال نزدیک شدن است و ضروری است که یک اقدام دیپلماتیک صورت گیرد. 10 روز آینده بسیار مهم است. یکی از مشاوران بایدن در زمانی که وی معاون اوباما بود گفته است: ایالات متحده و ایران به فکر صدور بیانیه ای قبل از تاریخ 21 فوریه هستند، تا نیت مشترک خود برای احترام و پایبندی دوباره به توافق را نشان دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: