ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 دیماه

سیاست های ج. اسلامی

اسرائیل را تقویت کرد یا تضعیف؟

 
 
 

 

 

سردار حسین علائی که از طیف فرماندهان نسبتا منطقی و کمتر شعاری و رجز خوان سپاه است (در گذشته فرمانده نیروی دریائی سپاه بوده و اکنون استاد دانشگاه سپاه است) در مصاحبه ای که با روزنامه همشهری درباره ترور قاسم سلیمانی کرده گفته است:

آمریکا به‌دنبال افزایش امنیت و بقای اسرائیل است و سالانه میلیاردها دلار برای تقویت توان نظامی اسرائیل هزینه می‌کند. اگر جبهه مقاومت نبود اسرائیل هنوز هم هر شب خواب گسترش سلطه خود را در کشورهای همجوار می‌دید، ولی با توسعه اندیشه مقاومت، نوار غزه از سلطه اسرائیل رهایی یافته است و مردم کرانه باختری نیز در فکر چگونگی بیرون راندن ارتش اشغالگر از سرزمین خود هستند؛ بنابراین تصور آمریکا بر این بود که با وجود افرادی مثل حاج‌قاسم نمی‌تواند به‌ راحتی برنامه‌های خود را برای مسلط کردن اسرائیل بر مقدرات کشورهای عربی تحقق بخشد و دست به ترور علنی او زد.

ترور توسط پهپادهای آمریکایی انجام شد درحالیکه او مهمان رسمی دولت عراق بود. البته سال‌هاست که عراق در اشغال نظامیان آمریکاست. کنترل آسمان و فرودگاه‌های عراق عملا در اختیار ارتش آمریکاست. آمریکا پایگاه‌های نظامی بزرگی در عراق احداث کرده است و برای رفت‌وآمد به عراق از دولت این کشور اجازه نمی‌گیرد. البته گاهی بعضی از ورود و خروج نظامیان و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود را به اطلاع مقامات دولت عراق می‌رساند، ولی این به مفهوم کسب مجوز از دولت عراق برای ورود تجهیزات و نفرات نظامی به آن کشور نیست؛ بنابراین احتمال اینکه دولت عراق از ورود پهپادهای ترور به عراق مطلع بوده است، وجود دارد، ولی معلوم نیست که نخست‌وزیر آن کشور از قصد آمریکا برای ترور فرماندهان ایرانی و عراقی اطلاع داشته است. اما واضح است که دولت عراق خبر برنامه حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد را (در همآهنگی با  ایران) از قبل به آمریکایی‌ها اطلاع داده و موجب شده تا نظامیان آمریکایی قبل از شروع حمله موشکی به پناهگاه‌های امن بروند و از آسیب در امان باشند. الان هم دولت عراق با اشاره آمریکا قرارداد بزرگی را با عربستان امضا کرده است و در عین حال از پرداخت پول‌های ایران خودداری می‌کند.

(حتی امثال سردار علائی نیز نمی خواهند به روی خود بیآورند که "حماس" دو سره بار می کند، اسرائیل براثر سیاست های غلط جمهوری اسلامی برای نخستین بار در خلیج فارس ظاهر و مستقر شده است و این درحالی است که در کردستان عراق و آذربایجان نیز حضور دارد. درعین حال که درباره مناسبات دولت عراق و امریکا اشارات درستی را مطرح می کند و از متهم کردن بی مدرک و سند( مانند شریعتمداری در کیهان و یا امثال نقدی و بقیه این طیف) نخست وزیر عراق پرهیز می کند، نمی گوید که قبل از حمله موشکی به "عین الاسد" این حمله به دولت عراق اطلاع داده شد تا امریکائی ها فرصت جابجائی و گریز از تلفات راداشته باشند. حقیقت اگر کامل و نه یکسویه گفته شود آنوقت به دل مردم می نشیند. این را هنوز طیف  های نظامی و غیر نظامی جمهوری اسلامی نمی خواهند بپذیرند و به همین دلیل اعتمادها نسبت به آنچه مقامات نظامی و غیر نظامی می گویند فرو ریخته است. بویژه که رجز خوانی و نوحه خوانی و خطبه خوانی تبلیغاتی هم در بوجود آمدن این بی اعتمادی نقش مهمی داشته است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: