ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 21 دیماه

آنچه را رهبر نگفت

روحانی گفت و جبران کرد!

 
 
 

 

 

24 ساعت پس از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی و صدور فرمان ممنوعیت خرید واکسن کرونا از امریکا و انگلستان، شخص روحانی ناچار شد وارد صحنه شده و سپر ضربه نقدهائی بشود که بسرعت در جامعه علیه این فرمان آغاز شده بود. این نقدها، از سوی مردم خشمگین از بحران اقتصادی و وحشت زده از کرونا عمدتا با این سئوال همراه بود که دلیل و استناد این فرمان رهبر چه بود؟ مگر ایشان ویروس شناس و یا سازنده و کارشناس واکسن است که می گوید خرید واکسن تولیدی از این و آن کشور ممنوع است و مگر واکسن توپ و تانک و هواپیماست که ایشان بدلائل و واکنش های سیاسی فرمان ممنوعیت خرید آن را بدهد؟ ممنوعیت نیز لفظی است که باید متکی به قانون باشد درحالیکه قانونی در باره خریدن و یا نخریدن واکسن از کشورهای مختلف وجود ندارد. اگر رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی اش حداقل گفته بود بموجب گزارش های کارشناسی و داروئی که مسئولان به من داده اند خرید واکسن از این و یا آن کشور به صلاح مردم و سلامت آنها نیست، این صلاحدید با واکنش عمومی روبرو نمی شد، اما ظاهرا آقای خامنه ای زبانی جز زبان "تحکم" و "امر" نمیداند و ارزشی نیز برای فهم و شعور مردم قائل نیست و عموما مشکلات ناشی از رهبری ایشان از همینجا برخاسته است.

روحانی روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای آرام کردن مردم و کاهش واکنش ها گفت: "شرکت های خارجی می‌خواستند واکسن هایی را به ما بدهند تا روی مردم ایران آزمایش شود، وزارت بهداشت مانع شد. واکسن هایی در اختیارمان بود که زودتر وارد کشور کنیم ؛ منتها واکسن هایی بود که میخواستند روی مردم ما آزمایش کنند."

در این سخن منطقی نیمه کاره وجود دارد که اگر با شرح اندکی از جزئیات همراه بود به منطق کامل تبدیل می شد و تازه این منطق که در آن نامی از واکسن های ساخت انگلستان و امریکا مطرح نشده، استدلالی است درباره معرفی واکسن هائی که روحانی نام آنها را ذکر نکرد. آیا منظور همان واکسن تولیدی آن دو کشور است که اکنون در خود آن کشورها تزریق می شود؟ نکته مهم دیگر آنست که آن انبوه واکسن هائی که بصورت قاچاق وارد کشور شده و با قیمت های سرسام آور فروخته می شود از کدام مرز وارد کشور شده؟ این واکسن ها همانهائی است که آنها را روی مردم ایران آزمایش کنند؟ وارد کنندگان این واکسن ها که ظاهرا می تواند به قیمت جان بسیاری از مردم تمام شود کیستند؟ از کدام دروازه کشور وارد شده است؟ در مملکتی بدین بی در و پیکری، جای تعجب نیست که روز روشن کارشناس ارشد اتمی آن را با استفاده از مدرن ترین سیستم به رگبار ببندند و رد پائی از خود بر جای نگذارند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: