ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مانور نظامی هوشیارانه ایران

روزهائی که با دلهره

و انتظار حمله نظامی طی می شود

 
 
 

 

 

آخرین روزهای حضور ترامپ در کاخ سفید طی می شود، البته اگر او با حادثه سازی کوچ خود از کاخ سفید را عقب نیاندازد. برای مراسم تحویل و تحول و ورود بایدن به کاخ سفید در شهرهای مختلف و بویژه در واشگتن حالت نظامی برقرار شده است. کسانی که به ترامپ رای داده اند، حالا دیگر بتدریج از حالت هیجان و شورش خارج شده و به یک حرکت جمعی سازمان یافته روی می آورند که باحتمال زیاد در آینده نزدیک حالت یک جنبش اجتماعی را به خود خواهند گرفت. شاید نام این جنبش ترامپیسم باشد، اما قطعا به دور از افکار و شعارهای ترامپ. این احتمال که دمکرات ها فورا به بخشی از خواسته ها این طیف چند ده میلیونی پاسخ بدهند تا از تبدیل آن به یک جنبش عمومی جلوگیری شود کم نیست. اعلام تصمیم بایدن برای اختصاص چند میلیارد دلار برای اقشار آسیب پذیر که دراین روزها تبلیغ می شود شاید از جمله این اقدامات باشد.

ترامپ هنوز برای ماندن در کاخ روی رای چند ده میلیونی خود حساب می کند و صف آرائی نظامی در واشنگتن با آگاهی از همین مسئله است، اما خطر ماجراجوئی خارجی او همچنان بیش از حادثه آفرینی در داخل امریکاست. کوتاه ترین دیوار، ایران است و این نکته ایست که حاکمیت جمهوری اسلامی نیز متوجه عمق آن شده و رجزخوانی های تهدید آمیز جای خود را به همان منطق و آرامشی داده که روحانی سمبل آن است. همزمان با این دوراندیشی و پرهیز از بهانه سازی و بی اعتنائی به مصوبات تحریک آمیز مجلس و اظهار نظرهای پایداری ها، دراین روزها ارتش و سپاه قدرت دفاعی خود را نشان داده اند تا با عواقب حمله به ایران برای امریکا و اسرائیل روشن باشد.

رزمایش سپاه با شلیك انبوه موشك‌های بالستیك زمین به زمین و اجرای عملیات پهپادهای تهاجمی بمب افكن در منطقه عمومی كویر مركزی ایران با همین هدف انجام شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: