ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پروانه سلحشوری

از توانائی زنان برای ریاست جمهوری

سئوال می کنند اما از توانائی مردان خیر؟

 
 
 

 

 

"پروانه سلحشوری" از معدود نمایندگان به حق در مجلس گذشته (دهم) بود. میدانست که برای مجلس یازدهم رد صلاحیت خواهد شد و به همین دلیل پیش از پایان دوره آن مجلس، طی نامه ای که به بیانیه ای سیاسی می ماند اعلام کرد که درانتخابات مجلس بعد خود را نامزد نخواهد کرد. چند بار برای بردن  او به دادگاه و محکومیتش خیز برداشتند اما این خیز نیمه کاره ماند.

او نیز مانند خانم مولاوردی معاون روحانی در کابینه اول و نیمه اول کابینه دوم او، پس از پایان مجلس دهم فعالیت مدنی خود را تشدید کرد و نظرات اصلاحی و انتقادی خود را در مجامعی که جهت سخنرانی دعوت می شود و یا در مصاحبه هایی که با وی انجام می شود مطرح می کند.

از جمله در انتقاد از فضای بسته ای که علیه زنان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و تحت تاثیر این فضا احزاب سیاسی نیز از اعلام  نامزدی زنان خود داری می کنند. سلحشوری دراین زمینه به روزنامه "صبح امروز" گفته است:

اولین چیزی که در مورد زنان مطرح می‌شود این است که آیا آن‌ها می‌توانند یا توانمند هستند؟ پرسش اینجاست که چرا چنین سوالاتی را در مورد مردان نمی پرسند؟

حزب کارگزاران افرادی را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده که از مجموع آن افراد تنها دو نفر زن هستند. سئوال اینست که چرا خانم فائزه هاشمی که زن توانمندی است را معرفی نکردند؟ زنان نیاز به حمایت احزاب و خانواده‌ خود دارند؛ چراکه زنان را در حوزه سیاسی به شدت آسیب ‌پذیرتر کرده‌اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: