ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 5 آذر

سردار "دهقان" خود را

نامزد انتخابات 1400 اعلام کرد

 
 
 

 

 

هیچیک از نظامی ها و غیر نظامی هائی که نامشان بعنوان نامزدهای احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 مطرح می شود و حتی غیر مستقیم مشغول کار تبلیغاتی برای خود هستند (از جمله سردار قالیباف شهردار اسبق تهران و رئیس 10 درصدی مجلس کنونی) تاکنون با صراحتی شبیه سردار حسین دهقان نامزدی خود را برای این انتخابات اعلام نکرده اند. سیمای جمهوری اسلامی نیز فضای تبلیغاتی را برای او از هم اکنون باز کرده و این نشان میدهد که حسین دهقان برخودار از حمایت بیت رهبری و شخص رهبر وارد میدان شده و از تائید اجماع فرماندهان سپاه برخوردار است. پیک نت نخستین رسانه خبری – تحلیلی بود که احتمال جدی نامزدی حسین دهقان را مطرح کرد و در شماره 12 شهریور گذشته خود نوشت:

... گفته می شود سردار حسین دهقان هم کاردان است، همان سازمانده و هم دارای توان و امکان مانور میان بیت رهبری، شورای فرماندهان سپاه و سیاسیون خارج از این دو قطب. او فعلا مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی است اما هم در دولت خاتمی و هم در دولت روحانی حضور داشته است.

نقطه ‌ضعف حسین دهقان که اتفاقا شاید به سود او تمام شود آنست که در میان مردم شناخته شده نیست. ضعف دومی که اتفاقا این ضعف نیز می تواند به سود او تمام شود آنست که در گذشته مردم نسبت به نامزدهای نظامی برای پست ریاست جمهوری روی خوش نشان ندادند، اما اینبار وضع به گونه ایست که مردم بدشان نمی آید یک نظامی هم نظم را در جامعه برقرار کند و هم قدرت نشاندن مخالفان نظامی دولت بر سر جایشان را داشته باشد.

پیک نت در شماره 18 شهریور نیز خبر 12 شهریور خود را کامل تر کرد و نوشت:

سردار حسین دهقان وزیر دفاع کابینه اول روحانی و مشاور کنونی رهبر جمهوری اسلامی در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح است. او که اکنون زمزمه نامزدی اش برای انتخابات ریاست جمهوری رو به تشدید است، در کابینه اول با روحانی بر سر شیوه سمت گیری اقتصاد کشور به سوی تولید اختلاف نظر پیدا کرد و در کابینه دوم او حضور نیافت. وی در جریان سفر به مشهد برای بازدید از خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی  گفت: فعالیت اقتصادی را باید با ثبات کنیم، امنیت ببخشیم و به کارگر، کشاورز، صنعت‌گر، تولید کننده، سرمایه گذار و ... توجه کنیم. تولید در کشور غریب است. در کشور ما از اول "بازار" فعال بوده است و بازار هم روی تجارت فعال است. دولت هم که به نفت استوار است با این مکانیزم همیشه در حالت اضطرار بوده‌ایم. کشور باید به سمت تولید برود. رسیدگی به فقرا به توزیع غذا نیست، تا کجا می‌شود بخشی از جامعه را با توزیع غذای گرم و پخش پول اداره کرد؟ شأن مردم و نظام ما این نیست که مردم را فقیر بخواهیم یا فقر آنها موجب افتخار ما شود.

 https://www.pyknet.net/1399/07shahrivar/12/page/titre.htm

https://www.pyknet.net/1399/07shahrivar/18/page/dehghan.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: