ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 آذر

جاده صاف کن های

حمله به ایران باید مهار شوند

 
 
 

 

 

این احتمال که ترامپ در 50 روز باقی مانده از دوره ریاست جمهوری اش دست به اقدامی جنون آمیز زده و ضربه ای نظامی و یا فراتر از آن به ایران بزند دور از انتظار نیست. این نکته ای نیست که رهبران جمهوری اسلامی آن را در محاسبات خود نگنجانده باشند و به این سادگی تسلیم جنجال آفرین ها و جاده صاف کن های چنین ماجرائی در داخل کشور بشوند. جنجال آفرینی هائی که ترور فخری زاده را بهانه ای برای صاف کردن جاده ضربه نظامی به ایران کرده اند. این مهم نیست که عده ای بی خبر و ساده اندیش در میان جنجال آفرین های حرفه ای (از جمله در مجلس) باشند، مهم آن محافلی  است که به این عده خط می دهند. خط دادن هم خود دارای پیچیدگی هائی است که به این آسانی نمی توانند از آن سر در بیآورند. اگر این خطر وجود نداشت، روسیه بعنوان نزدیک ترین کشور همسایه که مناسبات گسترده  نظامی و سیاسی با جمهوری اسلامی دارد، بلافاصله پس از ترور فخری زاده نگرانی خود را نسبت به جنجال سازی ها در داخل ایران به اشکال مختلف بیان نمی کرد. از جمله درباره نقش اخیر مجلس برای خروج از برجام که قطعا امریکا و اسرائیل آن را در راستای تولید سلاح اتمی در ایران تبلیغ خواهند کرد.

ولادیمیر ساژین ، محقق ارشد انستیتوی مطالعات شرق در آکادمی علوم روسیه درهمین ارتباط و چارچوب همین نگرانی گفته است:

یک منابع نزدیک به کاخ سفید در مورد برنامه های ترامپ و تیمش برای دو ماه آینده می گوید که  "هدف ترامپ برافروختن آتش های زیادی است که خاموش کردن آنها برای دولت بایدن بسیار دشوار خواهد بود. "ترامپ درصدد است اسرائیل را مجهز به سلاح های ویژه برای از بین بردن امکانات زیر زمینی ایران کند." و این  خود اقدامی است برای تشویق اسرائیل برای زدن ضربه نظامی به ایران و متعاقب آن ورود امریکا به صحنه برای حمایت از اسرائیل.

آنها که سفارت عربستان را آتش زدند تا پشت جبهه مناسبات ایران و عربستان را ویران کنند، آنقدر تجربه و امکانات نفوذی در جمهوری اسلامی دارند که جاده صاف کن این فجایع شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: